glasögon under goggles?

glasögon under goggles?
klart det ´kan gå att ha glasögon under dom men det kanske e lite obekvämt? skaffa sportglasögon? finns det inga med spännband?
aja man får prova sig fram.:)

//Simon

Senast ändrad:
glasögon under goggles?
ViktorP sa:
men det e så att jag e alergisk så jag kan inte ha linser
Hur kan du vara allergisk mot linser :O jag har linser, men, dom är väl gjorda av plast va? och om du e allergisk mot plast kan du typ inte bo i ett hus, men, hmm, du kan väl annars få specialslipade skidbriller? jag såg något sådant på nått ställe där dom sålde glasögon ;D.

Pez aut!

glasögon under goggles?
SimplyP sa:
ViktorP sa:
Hur kan du vara allergisk mot linser :O jag har linser, men, dom är väl gjorda av plast va? och om du e allergisk mot plast kan du typ inte bo i ett hus, men, hmm, du kan väl annars få specialslipade skidbriller? jag såg något sådant på nått ställe där dom sålde glasögon ;D.

Pez aut!
Jag kan inte heller ha linser, mina ögon kliar sönder och det bara rinner tårar.

glasögon under goggles?
Min syster har glasögon under gogglesen. Glaset går ut lite mer än från vanliga. Tror hon har några carrera men fråga i någon skidbutik.

glasögon under goggles?
JAg ahr också funderat på det där, ser dåligt som fan och skulle nog behöva det, kan inte heller ha linser pga. att mina ögonlock är för trånga. Provat att ha glasögon under men det känns lite konstigt och ihoptryckt. Fast man kanske vänjer sig, är det nån här som kör med glasses?

glasögon under goggles?
ViktorP sa:
ja, min fråga var nog lite dum egentligen. det är väl det första man tänker på om man har glasögon, har lite svårt att relatera kanske? :) nu har det väl redan nämnts, men det finns ju goggles som ska vara mer kompatibla med glasögon under. prova dig runt, det är mitt nya och reviderade råd! :)

glasögon under goggles?
finns speciella goggles för folk med glasögon, min pappa har sådanna. Bollé har en modell vet jag. finns säkert andra märken också.
MVH Kristofer

glasögon under goggles?
Kolla efter skidglasögon med tilläggsnamnet "OTG", dessa är gjorda speciellt för detta ändamål. Annars funkar vissa vanliga också. Mishof kör t ex med Bollé.

glasögon under goggles?
Robint sa:
SimplyP sa:
ViktorP sa:

Pez aut!
Jag kan inte heller ha linser, mina ögon kliar sönder och det bara rinner tårar.
går väll fan inte att va allergisk mot linser? ögonen kan ju vara olika känsliga men det är ju en vanesak, de kliar och rinner i början för alla. Min ögon har blivit sjukt härdade, kan ha på mig linserna dyngnet runt behöver aldrig ta av dom, asskönt på morgonen :)
men som sagt går det nog inte att vara allergisk... om du är allergisk mot materialet finns ju liser i både silikon, glas och nått annat konstigt..

glasögon under goggles?
Lee-nus sa:
ViktorP sa:
ja, min fråga var nog lite dum egentligen. det är väl det första man tänker på om man har glasögon, har lite svårt att relatera kanske? :) nu har det väl redan nämnts, men det finns ju goggles som ska vara mer kompatibla med glasögon under. prova dig runt, det är mitt nya och reviderade råd! :)
det finns många sorters linser, så du kan inte vara allergisk mot alla sorter.

glasögon under goggles?
många crossgogglar har så att man han ha glasögon innanför, pappa köpte sånna får några år sedan då vi inte hittade vanliga skidglasögon som var gjorda för att ha glasögon och dom har fungerat mycket bra.

glasögon under goggles?
Adidas har en typ Tror den heter Yodai eller nåt sånt, den har glasögoninsats i gogglesen...
Eric är också allergisk (+astma) men han försöker ha linserna så lite som möjligt, dvs bara när han åker och det funkar bra, än så länge./erics pappa

glasögon under goggles?
JAg åker med glasögon under funkar alldeles utmärkt, utom om man kanske skulle ramla och du slår i så hårt att googles flyger av, då finns de risk att glasögonen följer med.

men som sagt, de funkar bra så länge du har googles där glasögonen rymms under så dom inte ligger och skaver mot glaset, och tänk även på att dom ska sitta bekvämt annars bör du fundera på andra alternativ.

P.S använd sökfunktionen nästa gång..

https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=39583

glasögon under goggles?
ViktorP sa:
då är ju det allra bästa att spara lite pengar o taa en sån där dyr laseroperation.. då blir du kvitt skitet.. men jag har en vän som försökt använda glasögon under goggles, och han rekommenderar det inte.. set kan dessutom inte vara roligt att faceplanta så i en stor bos :S:S

glasögon under goggles?
Ninjastar sa:
ViktorP sa:
då är ju det allra bästa att spara lite pengar o taa en sån där dyr laseroperation.. då blir du kvitt skitet.. men jag har en vän som försökt använda glasögon under goggles, och han rekommenderar det inte.. set kan dessutom inte vara roligt att faceplanta så i en stor bos :S:S
stor boX... inte bos

glasögon under goggles?
de va nån för en stund sedan här i forumet som postade en länk till en billig sida med goggles..tror den hette mb.nånting ! sök! dör fanns speciella goggles att köpa som man kunde ha glasögon under..:)

glasögon under goggles?
ja de funkar perfa, jag kör med scott motive och scott witness ;)

glasögon under goggles?
har en kompis som har dr zipe mistres, den dyraste modellen, å han kör me glasögon under. han testade mina dr zipe, mellan modellen, å då gick de inte bra.

Tillbaka
Topp