Glidecam

Glidecam
Yo.
letar efter ett ställe där man kan köpa en glidecam.
har kollat lite överallt känns det som men jag har inte direkt hittat någon.
söker en så billig som möjligt!
tack.

Glidecam
För att få den så billig som möjligt kan du ju försöka att bygga en egen? finns massor av tips och toutorials på internet om du söker efter det på google! Mera än så kan jag inte hjälpa till med, men finns ju massor av folk som köpt glidecams nu för tiden så någon måste ju kunna tipsa dig om en vettig sida!
/jeppenator

Glidecam
som ndw sa annars kan du kolla ebay, blocket och amazon. Glidecam är så jävla skönt att ha! Jag köpte min begagnat och är sjukt nöjd med min!

Glidecam
Sandstr0m sa:
Tänkte införskaffa en Glidecam hd-2000, hitta en på eBay men vet inte riktigt vad man får för något liksom? kanske kommer en pinne i postlådan tillslut och man är blåst. Någon som har lite mer erfarenhet om att handla på ebay? så vad tror ni?

http://viewitem.eim.ebay.se/Glidecam---HD2000---CAMCORDER---STABILIZER-----NEW--/150538209934/item

Tack på förhand!
Ställer samma fråga som Sandstr0m, skulle vara intressant att höra hur det funkar för er som handlat på Ebay :)

Glidecam
Funkar väl som vilken auktionssajt som helst, man kan bli blåst men har säljaren över 4000 positiva omdömen och 0 negativa känns risken liten. Sen så använder man ju iofs paypal på ebay vilket gör det safe.

Glidecam
Har handlat en del på eBay. Men har aldrig blivit blåst.

Själv byggde jag en egen glidecam av en monopod, kullager, metall. Tog hur lång tid som helst men den blev bättre än någon tutorial som finns på youtube. det enda problemet är att om man ska sätta på en mick eller byta objektiv så tar det lite tid att ställa in. fast använder ju egentligen bara ett objektiv till den men...

Glidecam
Tja!

Jag köpte en Flycam Nano DSLR för bara någon vecka sen och fick hem den idag. Riktigt bra för det pris den ligger på! Den ger en liknande känsla som glidecam's har.

Flycam's ligger runt 1000:- på ebay och med frakt hamnar du på en kostnad av ca 1500:-.
Droppar en länk på en flycam här nedan!
Flycam Nano DSLR

Det tog ungefär 2 veckor för mig att få hem min flycam. Sen när jag hämtade ut paketet så fick jag betala ungefär 450:- för tull osv. Men hamnade fortfarande under 2000:- vilket jag tycker är riktigt bra!

Det är en hel del finjusteringar som måste göras innan man kan köra igång, så ta tid och gör allt ordentligt om du skaffar dig en sådan! (gäller alla steadicams alltså)

Peace

Snödjup

Tillbaka
Topp