Glömde lämna tillbaka hyra till Skistar/Lindvallen

Dracula99

Medlem
Hej alla,

Jag råkade tyvärr ta med mig hem hyrda pjäxor. Jag lånade skidor, pjäxor, stavar och hjälm. Bytte pjäxorna några gånger eftersom de var för tighta. Lämnade tillbaka allt men glömde lämna pjäxorna. Vad gör jag nu? Skickar via post till Skistar? Skistar har inte hört av sig än. Pinsamt är bara förnamnet. :(

Ja, skicka tillbaka till skiduthyrningen i Lindvallen med post.
Lägg med en lapp där du ber om ursäkt för ditt misstag. Gör det idag så det hinner komma iväg innan helgen.

Prickar inte hyrbutiken av utrustningen när man lämnar tillbaka den?
Hur kan man lämna tillbaka bara en del av utrustningen utan att det påpekas att det fattas något?
Du får hoppas att Skistar är generösare med ofrivillig långtidshyra än vad de är med parkeringsavgifter. ;)

Jag lämnade allt i en box/vagn, de prickar av det säkert senare men jag bytte pjäxorna många gånger fram och tillbaka så kanske de vet inte vilka tillhör mig.
Jag får posta dessa, eller kanske betala för dem om jag får en faktura.

Slå uthyrningen en signal och förklara läget. Jag tror de är ganska så pragmatiska till situationer som dessa. Om du efter mycket bytande funnit några som passar så kan det väl vara läge att köpa loss pjäxorna. Då slipper du leta / prova nästa gång, och slipper rodda med retur.

Kommer Skistar skicka en faktura själva? Så betalar jag den direkt så slipper jag skicka tillbaka.
Försökt ringa de men kommer inte fram idag. Även chatt är full på hemsidan.

Det är iofs inte jättedyrt att skicka pjäxor med Postnord. Jag betalade senast 163 kr. Köp dem bara om du verkligen älskade dem. Hyrpjäxor kan vara rejält uttänjda.
Maila är ofta bra, även om du sedan kommer fram på telefon/chat etc, då kan du bevisa att du försökt nå dem.

Dessa är bra faktiskt. Passar bra. Men vet inte vilket pris Skistar skulle ta att köpa ut dessa.

Kommer Skistar skicka en faktura själva? Så betalar jag den direkt så slipper jag skicka tillbaka.
Försökt ringa de men kommer inte fram idag. Även chatt är full på hemsidan.
Jag tror inte de sänder en faktura på direkten så du kan nog försöka få tag på dem lite senare. Det är bytesdag torsdagar o söndagar, och då är det stressigt på uthyrningen.

Dessa är bra faktiskt. Passar bra. Men vet inte vilket pris Skistar skulle ta att köpa ut dessa.
När vi köpt ut skidor så har priset varit styrt efter hur gamla de var. Nya för året har varit nypris, medan något eller några år gamla betydligt billigare. Borde vara det samma med pjäxor.

Skannade de in pjäxorna som du bytte till? Förekommer att pjäxorna är på universalkod och då är de garanterat "återlämnade" i Skistars system. Om inte så kommer du ev. få ett samtal/mail innan du får en ev. faktura.

Ta med dem nästa gång, skicka tillbaka, skicka med en polare. Om du bor i Stockholmsområdet så kanske du kan lämna dem i Hammarbybacken.

Det är ganska mycket arbetstid som krävs från Skistar att jaga ett par pjäxor. Skulle bli förvånad om de kontaktar dig.

Skannade de in pjäxorna som du bytte till? Förekommer att pjäxorna är på universalkod och då är de garanterat "återlämnade" i Skistars system. Om inte så kommer du ev. få ett samtal/mail innan du får en ev. faktura.

Ta med dem nästa gång, skicka tillbaka, skicka med en polare. Om du bor i Stockholmsområdet så kanske du kan lämna dem i Hammarbybacken.

Det är ganska mycket arbetstid som krävs från Skistar att jaga ett par pjäxor. Skulle bli förvånad om de kontaktar dig.
Nej, de skannade inte utan la dem tillbaka i hyllan bara om jag minns rätt. Bor i Gbg-område men kan skicka även till Stockholm. Har bekanta där.
Tack alla för hjälpen!

Jag tror inte de sänder en faktura på direkten så du kan nog försöka få tag på dem lite senare. Det är bytesdag torsdagar o söndagar, och då är det stressigt på uthyrningen.
Jag var på bolaget vid 17 tiden idag. Tror att
90 procent av alla säsongare är i byn och bunkrar Mintu och alkoläsk på torsdagar.

Då var det norska stuntender du såg.
Dom kom i flera bussar idag.
När jag var på Coop länsade de bolaget på billig öl och cider.

Då var det norska stuntender du såg.
Dom kom i flera bussar idag.
När jag var på Coop länsade de bolaget på billig öl och cider.
Jag menade bolaget i Sälen by. Ganska säker på att det var sillstrypare jag såg.

Men i Åre är det säkert norskar. Köpte de upp all Capri sonne på Ica också?

Haha, det var jag som trodde det handlade om Åre.
Jag är hemmablind.
Capri det tar norska familjerna hand om till helgen, och cola, fläsk, kött och allt godis.

Med risk för att komma alltför mycket ifrån ämnet.

Jag har alltid tyckt att det här med norrskars förhållande till Capri Sonne är en aning suspekt. Jag har fått vaga förklaringar att konsumtionen beror på att de inte har skollunch. Och att Capri sonnes förpackning då skulle vara extra lämplig att ha med i mackpaketet. (De äter ju mackor till lunch, källa Ulf i kvarteret skatan). Så en nation full av hurtbullar och hälsofreak vill att deras barn dricker socker och e ämnen varje dag? Känns inte troligt.

En annan dålig förklaring är att Capri ska vara bra att ha när man går på tur för att den inte fryser i ryggan???? Ja vad vet jag? Är det E ämnen med glykolförmåga i så finns det väl nyttigare grejer att peta i sig? Låter som dåliga undanflykter.

Nej min teori är att ett överintag Capri Sonne ihop med astmamedicin och receptbelagd läppsalva är grunden i att ett litet pluttland som Norge på ren automatik föder fram langrenns åkare i världsklass på löpande band.

Nej, de skannade inte utan la dem tillbaka i hyllan bara om jag minns rätt. Bor i Gbg-område men kan skicka även till Stockholm. Har bekanta där.
Tack alla för hjälpen!
Kred till dig som vill göra rätt för dig. Det är inte alla som vill, här står ofta hyrskidor kvar vid dom stora liftarna som folk bara kliver ur. Dom orkar inte lämna tillbaka innan dom åker hem.
En bekant till mig drev en skiduthyrning/verkstad i Norge. Efter helgerna fick han åka runt till dom stora hotellen och samla ihop sina skidor. Annars hade han inte haft några kvar till slut.
Lycka till med pjäxorna!

Har du alltså på riktigt sett en norrman köpa en god drickbar öl på bolaget.
Grattis!
Det har inte jag.

Snödjup

Tillbaka
Topp