Gnu och Lib-tech

Gnu och Lib-tech
sjukt nöjd med min trice, enda abert är att stålkanten inte går hela vägen, gör att den är lite känslig fram å bak. men magnetraction funkar asbra, och så är de ju snällare mot miljön med så då kan man åka med lite bättre samvete.

Gnu och Lib-tech
Har också funderat på att köpa en lib-tech eller GNU.
Lib tech Jamie Lynn Phoenix eller TRS alternativt GNU riders choice.. Skulle gärna höra era åsikter om vilken kunde passa mig bäst eller bara åsikter om dessa alternativ.

Tycker om att åka fort samt offpist och puder då det finns tillgängligt. Vistas knappt något i parken.
175 lång och väger 70 kg, skostorlek 41.

Vore mycket tacksam för era åsikter speciellt om Jamie Lynn brädet. Vågar jag köpa det eller skall jag skaffa en TRS som så många prisat... Är 157 cm en bra längd för mig på dessa bräden?

Gnu och Lib-tech
Jamie Lynn brädan är lite styvare och mer inriktad mot friåkning. Stancet är centrerat, men formen på brädan är lite direktionell vilket i detta fall betyder att nosen är lite större än tailen. Den har lite större svängradie än TRS och skulle väl klassas som en "allmountain freeride", alltså en bräda som funkar överallt med tyngdpunkten på friåkning i höga farter.

TRS är en klockren "allmountain freestyle" som absolut funkar överallt men har ett lite mjukare flex som passar bra till park/jib-åkning. Den är också 100% twin.

Jag skulle verkligen rekommendera en Gnu Altered Genetics 159. Det är motsvarigheten till Jamie Lynn hos Gnu. En direktionell bräda anpassad för snabb friåkning on- och offpist.

Gnu och Lib-tech
TRS är lite styvare, annars är de rätt lika. Jesse Burtner kör i princip bara på Box Scratcher och Skate-Banana. Jag är dock inte så förvånad att de flesta på teamet vill ha lite styvare bräda än SB. Såpass duktiga åkare behöver den extra styvheten för att landa sina sjukt stora hopp.

Gnu och Lib-tech
Man kanske ska lägga ner allt det forskande om vilken bräda man ska köpa i år och helt enkelt fixa en skate banana!!!

Gnu och Lib-tech
På boardlifes hemsida heter skate bananan MTX men på lib techs hemsida heter den BTX. Det är samma va? Sen stämmer priserna på boardlife.se? Trodde dessa brädor var dyrare....

Gnu och Lib-tech
MTX står väl för magne-traction, som du säkert vet innebörden av.

BTX avser att brädan både har magne-traction och bananatech(?) alltså att brädan har böjd mellan bindningarna

På Libtech's hemsida står det mesta om finesserna.

Gnu och Lib-tech
qtip sa:
Så vad säger folk? Ultimata parkbrädan som vill kunna åka hela berget?
Skate Banana, MC Kink, TRS eller Gnu Riders Choice. Allt beroende på hur hård bräda du vill ha. Jag skrev dem i hårdhetsordning med den mjukaste först. Alla brädorna är 100% twin med centrerat stance. BTX är det såklart på allihopa!!

Gnu och Lib-tech
Doughboy sa:
Om parken är ditt förstahandsval tycker jag att 56 blir bra.
Har ju läst en massa att man kan gå ner en längd nivå på sb. Plus att jag väger ganska lite för min längd. Är ju trots allt park som gäller. Dock känns ju 152 lite kort....

Gnu och Lib-tech
qtip sa:
Har ju läst en massa att man kan gå ner en längd nivå på sb. Plus att jag väger ganska lite för min längd. Är ju trots allt park som gäller. Dock känns ju 152 lite kort....
Det stämmer att man kan köra kortare bräda för bättre kontroll i parken men ändå få schyssta allroundegenskaper tack vare BTX. 152 blir för kort. Skynda dig att köpa. SB 156 håller på att ta slut.

Gnu och Lib-tech
Beställt nu! Vet dock inte om den fanns i lager men det tror ja. Ska bli spännade det här, dumt kanske att köpa då jag aldrig test åkt innan...

Men jag ska skriva i tråden i vinter om vad jag tycker..

Gnu och Lib-tech
Blev i alla fall en Lib Tech TRS 157...

Åker nästa vecka till Lappland på arbetsresa så hinner kanske med en halvdag i backen om jag har tur :)

Gnu och Lib-tech
Hej!

Dags för en ny bräda, funderar starkt på en Gnu altered genetics 162cm, kan man jämföra altered genetics med lib techs dark series?

Om någon provat Gnun, var snäll och berätta om den!

Gnu och Lib-tech
Min brorsa och min svåger har båda kört AG 162 BTX i en vecka var och de gillade den väldigt mycket. Brorsan väger väl 70-75 och svågern väger nog ca 65. Båda är friåkare och kör rätt fort och hårt med skärande svängar.

Jag själv upplever Gnu AG som mjukare än Lib-Tech Dark. Jag har dock bara kört Dark men jag har känt och klämt mycket på båda.

Gnu och Lib-tech
Säljs det dark series 161w btx i sverige? och var kan man köpa en i såfall? Har googlat och åter googlat men hittar inte någon btx, mtx finns på blue tomato.

Tror kanske AG skulle vara lite för mjuk med mina 90kg...

Senast ändrad:
Gnu och Lib-tech
Jokkasin sa:
Tror kanske AG skulle vara lite för mjuk med mina 90kg...
Det tror jag också. Jag tror även att en Lib TRS blir i mjukaste laget. Jag rekommenderar en Gnu Riders Choice 161,5 BTX. Den finns på Adams i Göteborg, www.adamsgoteborg.se.

Om du har 44:or eller större skulle jag, med tanke på din vikt, till och med rekommendera en Riders Choice 166W BTX.

Det finns inga Lib Dark BTX i Sverige.

Gnu och Lib-tech
Är inte sugen på en riders choice. Finns det dock en Gnu AG BTX 162 till salu, då blir man intresserad :) Dom har ändå vart med så pass länge! Vill ändå inte ha en för styv bräda.

Senast ändrad:
Gnu och Lib-tech
Jokkasin sa:
Är inte sugen på en riders choice. Finns det dock en Gnu AG BTX 162 till salu, då blir man intresserad :) Dom har ändå vart med så pass länge! Vill ändå inte ha en för styv bräda.
Det finns en som är åkt på i en dag till salu på Blocket. Annars är de slut i Sverige.

Gnu och Lib-tech
Den på Blocket fanns tyvärr inte kvar såg jag precis nu:(

OM du kan vänta kan du ju alltid förbeställa en AG 162 BTX till nästa år.

Gnu och Lib-tech
Jag vet, ringde honom tidigare idag, billig var den! kanske man ska prova på en Dark Mtx då, eller ger banana tech mycket mer?

Eller nästa säsong menar du? eller får du leverans i januari?

Senast ändrad:
Gnu och Lib-tech
Folks,

Är i Stöten och har just gjort tre dagar på en ny Gnu Danny Kass 153 BTX 08/09.

Bästa kantgreppet på is och hård snö som jag haft. Men så är det en pipe-bräda också. Jag kan inte köra pipe, men som en konsekvens så skär brädan grymt bra. Is känns inte som ett problem längre. Stabil. Lite tyngre än normalt. En grym bomba-på-bräda som fortfarande är en riktig twin, och som går att göra butter på med BTX. Kanske lite tung för att vara en optimal strula-och-jibba-bräda, där är min Bataleon Evil Twin finfin istället, lätt och flexig. De kompletterar varandra bra.

DK BTX är en twin som går att köra svinfort på, även switch, precis vad jag letade efter. Bra när ditt framben är slut efter några minuters E4-carving i alperna i warp speed; fortsätt switch tills andra benet är slut. Repetera.

BTX funkar.

Senast ändrad:
Gnu och Lib-tech
Vad ska du köra för något med den? Park mest eller typ powpowww eller pista runt och hålla på?

Jag köpte en skate banana 156 i vintras och blev förvånad över hur mjuk den var.. trodde den var mycket stiffare. Jag väger 70 kg typ och jag tyckte den var mjuukhie.. Annars blir en skate banana 56 bra för dig, men som sagt, den var mjukare än jag hade förväntat mig.

Gnu och Lib-tech
Coldis sa:
Vad ska du köra för något med den? Park mest eller typ powpowww eller pista runt och hålla på?

Jag köpte en skate banana 156 i vintras och blev förvånad över hur mjuk den var.. trodde den var mycket stiffare. Jag väger 70 kg typ och jag tyckte den var mjuukhie.. Annars blir en skate banana 56 bra för dig, men som sagt, den var mjukare än jag hade förväntat mig.
Okej..

Gnu och Lib-tech
Coldis sa:

var det skönt att köra på så mjukt elr ?!

Gnu och Lib-tech
Kan någon snäll själ berätta vilka svenska sidor som kommer sälja Skate Bananan i Sverige kommande säsong? Hade varit grymt shysst! :)

Piiez!

Senast ändrad:
Gnu och Lib-tech
Tror junkyard tar in lib tech så skicka ett mail till dem och be dem ta in skate banana och skriv att många vill ha just den brädan :D

Gnu och Lib-tech
har alltid varit lite sugen på en libtech skate banana funderar på att köpa en i år. fast nått annat att rekommendera är bateleon brädor. har aldrig haft skjönare och roligare bräda. tripple base är the shit

Tillbaka
Topp