go pro eller vanlig HD kamera

för att få en bra hd kamera måste du betala minst 7000 :P

Själv har man GoPro, funkar hur bra som helst!

Senast ändrad:
GoPro kameran tar grymma bilder kan jag sägare!
Pappa, inte för att skryta men han e som ett proffs och har gjort många filmer och han funderar på att köpa en Gopro kamera istället för en ny Vanlig HD-kamera!

550d är lite klumpig men de blir mycket cleanare skärpa än tex Canon Legria HF S200! freeride kändisar som adam forsberg och hyllengren filmar oxå med den:)

Jag skulle rösta på GoProHD, har en själv använder den till alla sporter :)

Som du säkert vet måste man dock vara nära det som filmas med en Gopro för den har så galen vidvinkel, så du kan inte experimentera på samma sätt med zoom och så som på en "vanlig" filmkamera.
GoPro är lätt att ta med och man vågar ta med den överallt, inte direkt ömtålig!

Har själv tillgång till en bra kamera, filmkamera och en gopro, slutar oftast med bara gopron ;)

GoProHD helt klart, Vi använder en GoPRO i vår backe och mycket annat och resultatet blir sjukt bra! Kolla vår videoblogg på Jakobedman.se så kan ni kolla resultatet

Nu lånar jag tråden lite bara...
Asså när jag kollar på mina GOPRO filmer i min dator(Sony Vaio)(filmar på 960,R4)
laggar det satan, måste jag ha en bättre dator?

finns väl en anledning till varför man använder gopro'n i diverse olika tvprogram :)

så kör på den om det inte är någon funktion du tycker den saknar...

ett exempel är ju att polarn tycker inte om att den inte har mic-ingång, alla har olika krav, vad är dina?

edit:
Shahn sa:
Nu lånar jag tråden lite bara...
Asså när jag kollar på mina GOPRO filmer i min dator(Sony Vaio)(filmar på 960,R4)
laggar det satan, måste jag ha en bättre dator?
beror ju på vad du har för dator samt videoprogram
sony vaio säger inte så mycket om vad det är för något mer än att det förmodligen är en färgglad laptop, då det finns olika modeller att köpa från 4000 till 17000 :P

Senast ändrad:
Nyckelfråga; har du några ambitioner på att filma i gryning/skymning/mörker? GoPron är inte så bra på det..

btw.
Om du ska ha den på hjälmen så rekommenderar jag GoPro.
Den funkar även till vanlig filmning, men man måste vara lite skillad för den har ju ingen display. Så du måste kunna veta vart du filmar utan display.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp