linder sa:
stellan-is-on-fire sa:
* ska man dra upp gogglesarna i pannan får man också skjuta bak hela hjälmen
Frågan är varför man ska ta av gogglesena? Är man i backen vill man väl skydda ögonen från både sol och föremål samt när man äter så tar man väl ändå av sig hjälmen?
Jag kör med mina goggles under, va skeptisk först men nu är det en vana :P
Sen att gogglesbandet trillar ner, det betyder ju bara att man har dåligt spänt eller dåligt strap, finns ju tex dom strapsen med silicon på insidan som gör att det inte glider
du behöver inte börja gråta för att jag har upp gogglesarna ibland, trots att jag inte äter. det kan tex. vara i liften, och för det mesta är man på detta ställe ganska skonad från "föremål" (vad fan det nu ska vara för något? är ju inte direkt mycket insekter ute den tiden på året). jag vet inte hur du prioriterar åkning osv. när du är till fjälls, men jag har aldrig lyckats med att pricka in 100% soldagar under de åren jag varit upp till skidorder. du kanske har mer tur.
Vill man har goggles med silicon-strap får man dock köra MX-goggles för att hitta något snyggt (läs dragon DX, i det här fallet MDX), men tyvärr ser ju inte MX-goggles bra ut utan MX-hjälm, och ska jag köra med MX-hjälm kan jag ändå inte ha strapen under?