Goggles

Eskilzonn

Ny medlem
Goggles
Tjena!
JAg har lite funderingar angånde just goggles inför kommande säsong.
Någon som sitter och trycker på ett par Arnette Destroyer, Oakley-Wisdom, eller oakley-Aframe som kunde tala om vad de tycker om dessa.
Vilka är att föredra?
Chill!

Goggles
Arnette Destroyer Ltd, bruna.. de snyggaste som fanns förra året iaf. Nu kommer ju Spy med as sjyssta nya. samma med smith. kolla runt lite innan du bestämmer dig. d e ju trots allt ett tag kvar till snön börjar dala.

Goggles
hej jag har jobbat två säsonger i en skidshop, mitt tips är antingen spy eller quicksilver, båda märkena gör grymt snygga modeller samtidigt som de sitter grymt bra, testa spy, de sitter så jäkla skönt.

Har ägt ett par wisdom, dom funkar men har du hjälm e dom värdelösa!
/niklas

Goggles
hi hi hi Jamm du är sjukt rolig du.

man ska inte dissa när man inte har koll.

crowbar kommer som "jätte fin" SNOWgoggle i vinter.

puss och kjam

Goggles
Ska du köra med hjälm ska du ha Oakley A-frame, eller Jon Olssons nya mer raka modell "crowbar".

Har kört några år med Oakley A-frame och är helnöjd med dom, funkar till hjälm, lättbytta linser, skön passform, snygga och immar alldrig - om du inte sitter i en bastu!
Ska du ha Wisdom + hjälm bör du köpa "Oakley Goggle strap" annars passar wisdom oftast piss till hjälm, men Wisdom är ju "typ" snäppet coolare än A-frame.

ABAB

Goggles
crowbar är inte Jon Olssons "modell" utan en vanlig ur oakley sortimentet som sitter skönt som satan, även med hjälm.

helst ska du försöka få tag på den limiterade grön/gula färgen som kommer i november. sjukt cool med gamla oakley texten på bandet. tufft

Goggles
Veeco: Jag menade absolut inte att det är en "jon Olsson edition" det jag menade är att han ofta kör med dom nuförtiden istället för wisdom, förlåt om jag skrev lite konstigt!

Goggles
jag förstod nästan det ;) jag kom på mig själv när jag skrev att jag lät som ett jävla wise-ass. my mistake.

hold det ekte.

Goggles
Såvitt jag vet så görs inga skidbrillor polariserade. Jag har i alla fall inte sett några polariserade goggles.

Polariserade brillor är ekvivalent med spaltat glas. Det spaltade glaset släpper igenom mindre ljus som har reflekterats i något plant i förhållande till linsen, t.ex i en vattenyta över havet eller över ett vitt snöfält. Nackdelen med polariserat vid skidåkning ska då vara (vad jag har hört) att man inte ser de reflektioner i snön rakt framför dig och som är plant i förhållande till dig, vilket leder till att man helt enkelt ser sämre. (???)

By the way, någon som vet om Oakleys nya modell "Crowbar" kommer till vintern? Syns inget på deras hemsida än så länge. Antar att detta är resultatet av ryktet om "Crulety"-brillorna...

Goggles
crowbar kommer till vintern. har köpt in dom till jobbet.

oakley kommer ha några polariserade glas i år som tydligen skulle funka grymt bra.

Tillbaka
Topp