gogglesaffärer

gogglesaffärer
hej tänkte köpa nya goggles inför vintern och letar efter en bra internetsida för "goggleköp" ´funkar även om ni kan säga en bra markbutik ska nog in till stan imorrn och kolla lite men ni kan väl skriva lite sidor

gogglesaffärer
Kolla typ Udéns eller hollywood. Adams har inte fått in något var där och kollade igår men Hollywood hade.

www.skistore.se

gogglesaffärer
T-12 kanske har Spy på lager, fråga.
Sen kan du ju kolla sunspot i gallerian, tror inte dem har fått in men kolla.

www.ill23.com
www.nocomply.com

gogglesaffärer
:D kolla hit!!! såhär ere, jag köpte mina förra vintern, kollade först t12 o hollywood, hittade coola briller men ja tänkte a ja chillar o kollar vidare, gick sen till sturegallerian av en slump, hittade samma goggles (nya modellerna) för HALVA priset! det är värt det jag lovar, köpte vonzipper brillor för 600 dom kostade 1200 på t12 och hollywood, de finns i gallerian också! det är småbutiker som ligger i mitten av byggnaden..

ps till mr jive, du har fel! alpingaraget suger phett.

har iof ingen sida :/

Senast ändrad:
gogglesaffärer
JAg har en liten fråga bara,
vet nån var man kan köpa a-frame spegellinser? Helst fire iridium. Var in på synoptik idag men dom skulle ha 1000 spänn för en lins och det tycker jag är lite väl mycket...

gogglesaffärer
CrashX sa:
Deespin sa:
vet nån var man kan köpa a-frame spegellinser? Helst fire iridium. Var in på synoptik idag men dom skulle ha 1000 spänn för en lins och det tycker jag är lite väl mycket...
Blue tomato har.

http://www.blue-tomato.at/ProductTr...Aie-142&secondNode=Lq8xuZGrjrqPEBWgen8Aie-142
jo men där är det ju dyrt, typ 1,1 för en lins + att det blir frakt.

edit: hittade billigt, nån som beställt härifrån?
http://www.rei.com/product/730506

Senast redigerad av en moderator:
gogglesaffärer
Deespin sa:
CrashX sa:
Deespin sa:
Blue tomato har.

http://www.blue-tomato.at/ProductTr...Aie-142&secondNode=Lq8xuZGrjrqPEBWgen8Aie-142
jo men där är det ju dyrt, typ 1,1 för en lins + att det blir frakt.

edit: hittade billigt, nån som beställt härifrån?
http://www.rei.com/product/730506
Jo men Blue Tomato är från europa ... då behöver du inte betala moms...

Blue tomato €120 linsen + €10 frakt = €130 totalt = 1200kr

Den sidan som du hittade va från USA och linsen kostade $79 = 500kr... räkna med 300kr frakt då är vi uppe i 800kr + 25% moms = 1000kr...

Alltså kan du lika gärna köpa från synsam...

Är det så att dom du har nu bara har fel färg så skulle jag köpt ett par nya från www.oakstore.de eller www.blue-tomato.at ...kostar ca €165 goggles + €10 frakt = 1600kr

sen så säljer du dom förra för 500kr eller nått så har du lagt 1100kr på ett par nya goggles med ny lins, nya band o ny ram :P

edit: Som exempel på tull och skit från USA så kan man ta min far som exempel ... han köpte en slutdämpare till sin bil... Kostade $30 sen gick frakten på $30
momsen är på varans pris + frakten alltså 60*1.25=75..
Sen har jag för mig att tullavgiften på det var 12% vilket gjorde 75*1.12=84

Alltså från att man köpt en sak för 200kr i USA så måste man lägga till 350kr ... totalt 550kr ...
Visst det märks ju tydligare på små saker .. men momsen är alltid på vara + frakt
och tull är alltid på vara + frakt och moms... så det blir sviiiiin dyrt i slutändan.. >_>

ne nu ska jag sova >_> gonatt o beställ fan inte från USA.. dom är tattare..

Senast ändrad:
gogglesaffärer
SirGreen sa:
:D kolla hit!!! såhär ere, jag köpte mina förra vintern, kollade först t12 o hollywood, hittade coola briller men ja tänkte a ja chillar o kollar vidare, gick sen till sturegallerian av en slump, hittade samma goggles (nya modellerna) för HALVA priset! det är värt det jag lovar, köpte vonzipper brillor för 600 dom kostade 1200 på t12 och hollywood, de finns i gallerian också! det är småbutiker som ligger i mitten av byggnaden..

ps till mr jive, du har fel! alpingaraget suger phett.

har iof ingen sida :/
Vad var det för von zipper model?

gogglesaffärer
M_karlsson sa:
nån som har köpt från ill23.com funderar på att köpa o undrar om det fungerar bra och vad frakten är?
Beställer antagligen därifrån snart. Frakten ligger på ca 230kr, om det ej blir tull. Men de skickar paketet som "gift" så att chansen att få betala tull minskar. Grymma priser på EG.1 har dom iaf..

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp