Googles med "allround-lins"

wayney

Medlem
Tjena!

Ska köpa nya goggles och vill ha ett par allround som möjligt, ska dessutom vara snygga.

Har ni nåt bra tips? Kan tänka mig att lägga runt 1000 kr, kan även tänka mig begagnat här på forumet.

Tack på förhand!

/Micke

Senast ändrad:
Jag har själv Dragon D1, lite Old School look med dubbla linser, finns för under 1000 lappen!

Linser:
Jet Green Ion för soliga dagar!
Yellow/Blue Ion för gråa dagar!

Båda har lite spegel i sig och de finns även i lite olika färger på både lins och ram! Är mycket nöjd med mitt par som förpassade Oakley XL med Blue Ion och någon grålins till bra och ha korgen!

Senast ändrad:
Tack för tipset men jag var mer ute efter om det finns en lins som funkar bra till flera förhållanden.

Ta ex Scotts light sensitive - någon som har erfarenhet av dessa linser?

Oakley PRIZM, helst Jade/Sapphire/Torch som är en klockren allround lins. Bytte förra året från smith och jag är helnöjd. Kör en Sapphire för soliga/molniga dagar och en Rose för riktigt skitväder. Har du råd köp flight deck annars ligger crowbar i ditt prisläge.

Två alternativ för 999kr på XXL.
1) https://www.xxl.se/oakley-goggle-crowbar-tanner-h-prizm-jade-15-16-skidglasogon/p/1113562_1_style

Mörkaste primz linsen, har ej testat själv.
2) https://www.xxl.se/oakley-goggle-crowbar-seth-mo-prizm-15-16-skidglasogon/p/1113561_1_style

Här med Prizm rose lins, anmäl dig till deras nyhetsbrev så får du 100kr rabatt.

https://www.zalando.se/oakley-crowbar-skidglasoegon-prizm-rose-oa344e02b-q11.html

Senast ändrad:
Oakley Prizm verkar vara vad jag letar efter, tackar!

Sapphire var riktigt snygga. De på XXL såg väl okej ut, man kanske ska testa och beställa dem och lämna tillbaka om man inte är nöjd. Ville ha svarta egentligen men kanske kan vara snyggt med nån färg.

Senast ändrad:
Dragon Yellow/Blue Ion linsen funkar även i solsken, körde med den en hel helg i Hemavan! Men den gröna linsen är snyggare till min outfit, haha.

Kör på Bluebirs Optics och är väldigt nöjd med dem. Kostar 1600, men du får ett par riktigt snygga goggles med ett enkelt system att byta lins på, samt tre linser för olika väder. Och ett litet plus i att det är ett litet svenskt företag.

nostar sa:
Dragon Yellow/Blue Ion linsen funkar även i solsken, körde med den en hel helg i Hemavan! Men den gröna linsen är snyggare till min outfit, haha.
Allt funkar ju "även i solsken" men det är fett oskönt att åka runt och kisa med yellow-blue när det är sol i mars-april för att den är för ljus :P Funkar ju för bluebird dagar från december till mitten av februari men då är ju solen bra mycket lägre också

linder sa:
nostar sa:
Allt funkar ju "även i solsken" men det är fett oskönt att åka runt och kisa med yellow-blue när det är sol i mars-april för att den är för ljus :P Funkar ju för bluebird dagar från december till mitten av februari men då är ju solen bra mycket lägre också
Kanske beror på hur ljuskänslig man är så helt klart värt att tänka på!

Har nu fått hem mina Scott Linx och är grymt nöjd.
Fick dessutom väldigt bra pris på dem till slut - 1200 kr!
Dock inte testat dom i backen än.

Nu är det dock så att min hjälm (Scott Roam) är alldeles för liten. Gogglarna sitter perfekt på den hjälmen. Men jag kommer ju nu behöva köpa en ny så frågan är om dessa goggles kommer att passa om jag köper en ny hjälm?

Är väl kanska vanligt utseende på dessa så borde väl passa till de flesta hjälmar?

wayney sa:

Nu är det dock så att min hjälm (Scott Roam) är alldeles för liten. Gogglarna sitter perfekt på den hjälmen. Men jag kommer ju nu behöva köpa en ny så frågan är om dessa goggles kommer att passa om jag köper en ny hjälm?

Är väl kanska vanligt utseende på dessa så borde väl passa till de flesta hjälmar?
Enkel lösning: ta med dina goggles när du provar ut hjälmen!

Kalle_Luzern sa:
wayney sa:

Enkel lösning: ta med dina goggles när du provar ut hjälmen!
Sant, får göra det!

Behåller gogglarna iaf!

Tillbaka
Topp