Gör en story!
Nu har man väntat bra länge på att snön ska komma och att säsongen ska börja. Man riktigt känner hur abstinensen ökar. Därför brukar jag googla på skidfilmer för att stilla suget. Helt plötsligt så hittade jag en sida med flera stycken skitgrymma gamla skidfilmer. Ja, åkningen kanske inte är så superfet direkt. Men plötsligt insåg jag hur platta många av dagens skidfilmer är. Alla är i princip likadana och musiken är densamma. Fan kolla här: http://www.ollerimfors.se/film.htm och tänk att det såg ut så här en gång i tiden. Vitbalansen är väl kanske inte den bästa, men vem fan hade inte velat ha en j-la symfoniorkester som pumpar bakom en i backen. Speciellt filmen Lapplandia om man scrollar ner är fett pampig!
Jag ville bara slå ett slag för lite fler mer udda skidfilmer, och kanske finns det lite att hämta här. Kolla in dessa och ta det som en lektion, fast kanske inte i skidåkning. Gör en story! Gör en liten dokumentär! Tänk vilken film det skulle kunna bli med dagens åkare och en bra story!
Jag ville bara slå ett slag för lite fler mer udda skidfilmer, och kanske finns det lite att hämta här. Kolla in dessa och ta det som en lektion, fast kanske inte i skidåkning. Gör en story! Gör en liten dokumentär! Tänk vilken film det skulle kunna bli med dagens åkare och en bra story!