Grader och procent..

Signelinho

Ny medlem
Grader och procent..
Hej ännu en gång

Med ett ytterst roligt och intressant inlägg i bakhuvudet så tänkte jag ställa en liten fråga.

Såg precis en kille som skrivit ett inlägg "om vilken stil man skulle ha i backen" så jag gled in på hans lilla presentation där det stod att han bästa trick var att han hade dragit en 360% are.

Hur mycket är dett egentligen för oss som tänker i grader?

//MVH Johan

Grader och procent..
Det måste vara trickberoende skulle jag tro!

Men om han gjorde en Helikopter (om det nu gäller skidor) så borde han väl ha kommit runt i 3,6 varv. Så man kan ju misstänka att tricket han gjorde var en "JAS". Om om det var volt han gjorde. Ja då ska väl tricket mer heta "11 september".

//Templar

Grader och procent..
normalt brukar 100% motsvara 3,6 grader, i alla fall vad gäller cirklar.

Så:

360*3,6= 1296grader

Alltså en jävla massa snurr, 3.6 varv...

Allt stod nog inte rätt till uppe i skallen på den pågen.

Grader och procent..
hamax:
Enligt dina villkår bör han snarare ha kommit runt c:a 3,6*3,6 grader, alltså 12,96 grader, vilket kan betecknas som allt annat än en jävla massa snurr.

Vem var det allt inte stod rätt till i huvudet på, sa du?

Grader och procent..
en 360%:are är ju 3,6 gånger en 360 =ett helt varv alltså är ju en 360%:are en 3,6 varvs snurr...måste vara svårt att landa då!? jag menar han är säkert lite full...

Grader och procent..
Skulle gissa att landa efter 3,6 varv är snarlikt att landa efter 3,5 varv. Har nämligen mycket svårt att tänka alla som kör snurrtricks landar inom plus/minus ett tiondels varv. Och om de skulle hamna utan för dett intervall men ändå stå upp klassa det som misslyckat bara för att de inte landade helt rakt.

Sen är det väl inte så hyrsteriskt många som sätter vare sig 3,5 eller 3,6 varv, men vad fan...

/Gurra

Grader och procent..
inte omöjligt att sätta en 360%.
det fina med procent är ju att du måste ange vad du anser är hundra.
låt oss säga att du ska snurra 1 varv. det är ditt mål, det är 100%. om du då råkar snurra två varv, så är det plötsligt 200%.
Du kan ju kalla ett varv för 360% om du nu skulle tycka det var kul.
För att undvika liknande misstolkningar så föreslår jag att vi nu alla lämnar procent utanför dessa frågor och går över till grader. (º) där ett helt varv är 360º
vi kan då sätta upp formeln:

n*360º, där n är antalet varv man snurrat.

ex: "jag kan snurra två och ett halvt varv" det blir alltså: 2,5 * 360 => 720 + 180 = 900
Glöm nu inte enheten º!!

Borde inte lämna några frågor kvar?

Grader och procent..
Hör upp i klassen!

Procent (%) är översatt till begreplig svenska "hundradelar". Dvs. 100% = 1 Vilket således innebär att 360% = 3,6 , dvs. 3,6 av någonting. Anger man då att man snurrat 360% har man sannolikt antagligen sovit bort mattelektionerna eller umgåtts allt för mycket i muppflocken...

;-) / MM

Grader och procent..
...pratar grabben om att han dragit en ...dvs säga en helt vanlig dragnagel, men då kvarstår frågan 360%??
Var får jag tag i sådan dundersprit...!!!???
Här pratar vi inte 100 proof eller liknande utan det är snarare bullit proof...

Med "%@* hälsningar
Gubben!

Grader och procent..
Ja jävlar det är brantåkardricka det... blandar du gin och vodka så kommer du ju ändå bara upp i 80%!!!

om man inte tar en tredjdel av varje för då blir det dubbelt så snabbt... alltså 160% men då blir det svårare att sikta efter halva groggen.

vad gäller grader så tycker jag att vodka ska serveras kylslagen runt 2-3 grader... inte 360!

Grader och procent..
Jag har vid flera tillfällen, när jag åkt bil sett skyltar som varnar för kraftig lutning. Dessa varningar är alltid utfärdade i procent, en hyfsat brant backe lutar ca. 10-15%. I detta fall har jag svårt att tänka mej att 100% skulle motsvara 360 grader.
/O*

Grader och procent..
Men alltså det här beror ju på. Om man anser att 1, vilket är 100%, är ett varv eller en grad. Antingen 3,6 grader eller 3,6 varv. 3,5 varv aka 1260 satte ju Marc Andre tarte Air and style förra året...

Grader och procent..
För att det är lite för lite snö ute...

Procent kan man ju deffinera hur man vill, det var det jag försökte säga ovan, 100% behöver inte vara ett varv, det beror ju på vad man satsar på...

använd grader! º

Tillbaka
Topp