Granada/Sierra Nevada 07

chillar

Ny medlem
Granada/Sierra Nevada 07
Sådär, nu är biljetten, skola och boende fixat till Granada i mitten av jan. Där ska det pluggas spanska 4 dar i veckan. De 3 dagarna jag e ledig tänkte jag hinna med brädåkning i Sierra Nevada. Kommer va där med två polare till.

Alla som ska dit kan ju höra av sig! Är ju inte så mycket snack om stället i fråga så jag antar att det kanske inte är värsta vallfärden dit, men nån kanske tänker som vi? =)

God jul och gott och gott nytt år!
Mvh L

Granada/Sierra Nevada 07
Hur länge hade ni tänkt stanna? Finns en möjlighet att man besöker, då de e inte så långt från stranden ;) Ge mig lite lägesrapporter ang snöläge o pudervarning! Ha de fint

Granada/Sierra Nevada 07
Nämen, det låter faktiskt precis som våra planer också!
Vi kommer nog köpa en biljett ner i mitten av januari och väl på plats försöka hitta något jobb.
Hur har ni hittat boende?
Kul att höra att det finns fler med samma planer!

/Tove

Granada/Sierra Nevada 07
Kan meddela att det ligger snö på berget nu iallfall..har dock inte vart uppe o testat åkningen ännu...men det blir nog någondag de närmsta veckorna...!

Granada/Sierra Nevada 07
Vi är där i 13 veckor..om cashen räcker =)
Har fixat boende via våran skola (www.spin.se) tänkte också försöka hitta jobb, typ nån kväll i veckan bara.

Gott nytt år alla!

Granada/Sierra Nevada 07
Ooj, oj. Lät ordentligt med kul det där. Hur fungerar med med pengar? Går ni på studielån? Hur mycket blir det över för mat (och öl)? Kan man börja där när som helst? (Står på hemsidan att en ny kurs börjar varje måndag)

All information du kan komma med vill jag ha:)

Granada/Sierra Nevada 07
Jag har jobbat ihop en del cash..mina polare ska gå på bidrag, men har även med sig pengar. Jag har typ 140 spänn per dag till va jag vill =)..lär säkert bli mindre om man får lust att köpa nåt extra, menmen..köper med mig gröt härifrån så =)
mm precis, det börjar varje måndag..tror det e så att man hoppar in i den grupp man passar i. Man bör typ boka en månad innan minst tror jag, om inte mer.

Världens mest solsäkra skidort för övrigt =)

Granada/Sierra Nevada 07
Har läst på lite, verkar som att dom vill att man anmäler sig två månader innan. Lite sent ute med andra ord:/.

Kanske blir ett projekt för nästa vinter...

Granada/Sierra Nevada 07
jaadu ...hade man gått ut skolan här hemma hade de vart kul, kan ju redan spanska också :P men de får väll bli om ett par år. kommer det mycke snö där varje år???

Granada/Sierra Nevada 07
Befinner oss redan har och har troligen aven fixat lagenhet! Wihoo..
Maste tyvarr medela att snotillgangen ar ordentligt begransad, sa ta hellre med solkram an valla... Men alla hoppas vi pà sno!
Tove!

Tillbaka
Topp