Guide La Grave

josh

Aktiv medlem
Guide La Grave
Ska till La Grave under vintern och undrar om nagon kan bista mig med ett par namn pa guider. Sökt pa forumet utan resultat.

Gruß

J

Guide La Grave
Martin Svensson är grymt duktig.

Fast alla som jobbar på lodgen är riktigt duktiga och sköna snubbar. Om du bokar via skiers lodge så kommer du garanterat få en bra guide. Maila dem och kolla.

Kör hårt!

Guide La Grave
Per Ås bor i byn och får väl anses som den kanske bästa av dom alla. Det finns några lokala, franska, guider som rökt mer hasch än vad som kan anses hälsosamt som man ska styra undan, annars är dom flesta guiderna på plats jäkligt duktiga. Miles Smart är en ung jänkare som är upplärd av Doug Coombs och driver hans steep skiing camps, rekommenderas å det grövsta.

Du kan antingen boka guide via den lokala guidebyrån www.guidelagrave.com, eller guidernas egna hemsidor. Skiers Lodge har bra guider och där finns det lite olika alternativ om man vill köra full vecka eller strödagar, www.skierslodge.com.

Per Ås: www.peras.se
Stefan Palm: www.mountaintime.nu
Martin Svensson: www.mwsguide.com
Miles Smart: www.smartmountainguides.com

Guide La Grave
var i la grave i fjol då jag åkte med ägarn av skiers lodge, pelle lång! riktigt trevlig kille och är han som har mest erfarenhet av bergen där och runt omkring.

han var även han som snarare drog igång skidåkningen där i la grave så han anses som en legend där... resultatet till detta är han har lite extra privilegier där!

förutom att han är riktigt trevlig och har ett stort inflytande på la grave så han e riktigt duktigt skidåkare som dömmer bland annat NM i riksgränsen.

om jag skulle vara du så skulle jag ta kontakt med honom på skiers lodge och hälsa från mig hugo ljungquist! :D

Guide La Grave
Gjorde en sässe för ett par år sedan där nere i baren på Lodgen hos Pelle och kan lätt gå i god för att ovan info stämmer vad gäller guiderna som nämnts (toppengrabbar allesammans både vad det gäller personligheter och kompetens!) - rekommenderar verkligen La Grave! Då hade man visserligen privilegiet att ha hela säsongen på sig med allt vad det innebär =)

Tillbaka
Topp