Gullwing sidewinder, nått att ha?

zzzz4

Ny medlem
Gullwing sidewinder, nått att ha?
Hej!

Jag undrar hur truckarna Gullwing sidewinder är. Är det någon som har testat dem? Vad tyckte ni? Är de väldigt mycket carving eller funkar de rätt allround med?

Jag är ingen superavancerad åkare utan åker mest bara runt och chillar. Den brädan jag åker på nu är en warpbräda som min kompis har fixat upp lite med x-caliber-truckar men vill ha nått bättre nu, Men vill ändå inte lägga ut en förmögenhet!
Funkar: http://top12.se/longboard-longboards-komplett/23072-pintail-sidewinder.html ??

Jag är medveten om att brädan och hjulen kanske inte är någon superkvalité men jag tycker att de är snygga och tror att de ska funka. Det är mest själva trucken jag undrar över!

Vad säger ni om Gullwing sidewinder? Jag vill gärna att ni som svarar har någon form av erfarenhet av trucken, kanske åkt den själv eller hört vad en nära kompis sagt om den.

Svänga kan den väl absolut, men hur är den i höga hastigheter? Är det lätt att få wheelbites om man har en liknande bräda som den jag länka? Är den mycket annorlunda från "vanliga" truckar? Tror ni att brädan kommer bli för hög med dessa truckar? Svänger truckarna för mycket så den blir svårkontrollerad?

Tack på förhand!

Senaste inläggen

Tillbaka
Topp