Ha jibbing som ett ämne i skolan? titta hit!

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 65249
  • Start datum Start datum
vännäs ligger 3 min utan för umeå typ

nej jstails snarare 30 min, jag bor i umeå åhh ska välja nästa år men vette fan ifall jag vill gå på lilja med en massa dryga raggare :S

blir o söka dedär då.
nån som har nån aning om vad de har för intagningspoäng eller så ? ...
Och nån som har någon information om backen man åker i ?

Senast ändrad:
men annars kan man i vanligt gymnasium i 2.an välja jibbin som inviduellt val, fast då måste man ha utbildad tränare, så har man nån timme i vekcna man ska göra den idrotten:)

Sweeeet sa:
nej jstails snarare 30 min, jag bor i umeå åhh ska välja nästa år men vette fan ifall jag vill gå på lilja med en massa dryga raggare :S
hehe jag menade 3 mil typ :)
äre mkt drägg dära?

detta fanns på skolan jag går på.. sjuuukt roligt!
man fick liftkort i alla närliggande anläggningar och fick åka 1 dag i veckan med personlig tränare å allt..

men nu så har skolan för lite pengar så dom la ner det!! sjuukt önödigt

om ni har några frågor angående backar träning osv så kan ni ju skriva till mig här

ja har frågor!!!!!!!!!!
är det bra park? vad finns???
åsså åker man iväg mycke till andra ställen? osv!!!??
mvh 540

Parken är helt okej, det finns ett par kickar sen så finns det en railbacke samt en välldigt bra Halfpipe. Dom satsar på 2 resor varje år men sen så åker man själv iväg och lånar snowboard/skidbussen och åker till tex tärnaby osv

Hogizz sa:
Gällivare (läs: Dundret) har väl också något sådant?
Nja, det har jag alldrig hört. Trodde det var alpint och längd dom hade!
Varför heter det "IV-Paket"? Iv är ju sånt man går om man inte klarar grundämnena...

henning2 sa:
Sandlake sa:
SverigeTomten sa:
Det är en gren inom skid och snowboardåkningen där man ska hoppa, åka på en räls, så kallad rail, eller helt enkelt småleka i pisterna.
Om man ska döpa "grenen" till någonting så är det väll i sånna fall någon slags freestyle, inte jibbing.
Är det inte så att det redan är "döpt" till jibbing, hmm ?
Jag tror wester var oseriös..

jstalis sa:
henning2 sa:
Sandlake sa:
Om man ska döpa "grenen" till någonting så är det väll i sånna fall någon slags freestyle, inte jibbing.
Är det inte så att det redan är "döpt" till jibbing, hmm ?
Jag tror wester var oseriös..
Klart han inte var serriös, men jag syftade på "Om man ska döpa "grenen" till någonting så är det väll i sånna fall någon slags freestyle, inte jibbing."

Mvh Bo

jibbing är en bullshit-term som kommit från snowboardåkningen och det betyder ungefär att man glider runt o gör nosepress/tailpress, glider/bonkar på objekt som inte är gjorda av snö.

det här är väldigt OT men jag kände mig bara tvungen att kommentera det, att en skola gör ett program med ett hittepå-ord som aldrig kommer kunna tas seriöst är helt komiskt. det vi sysslar med är fri skidåkning och ingenting annat.

tänk er själva detta i tv-tablån: 21.30 X-Games skiing slopestyle
Jibbing

det talar för sig själv genom sin egen dumhet.

J

JWester sa:
jibbing är en bullshit-term som kommit från snowboardåkningen och det betyder ungefär att man glider runt o gör nosepress/tailpress, glider/bonkar på objekt som inte är gjorda av snö.

det här är väldigt OT men jag kände mig bara tvungen att kommentera det, att en skola gör ett program med ett hittepå-ord som aldrig kommer kunna tas seriöst är helt komiskt. det vi sysslar med är fri skidåkning och ingenting annat.

tänk er själva detta i tv-tablån: 21.30 X-Games skiing slopestyle
Jibbing

det talar för sig själv genom sin egen dumhet.

J
JWester, alla ord var nog från början en så kallad "bullshit-term" ?

fast, är det inte absurt att newschoolskidåkare ska låna ett ord från snowboardåkning för att beskriva sin egen sport?

det vore lite som att snowboardåkning skulle byta namn till "spread eagle", och hur skulle det låta.

Varför skulle det vara det, jag menar på att mycket har redan lånats från snowboardåkningen.

nu är det ju tal om något som lånats från snowboarding för att döpa en hel sport. i snowboardåkning har "jibba" alltid betytt att bonka, raila, pressa etc. varför ska vi då kalla hela vår sport för det?

ännu en paralell: tänk dig att handbollspelare skulle börja kalla sin sport för "fintning". att finta skulle då vara en term de tagit från fotboll, t.ex.

känns det inte lite dumt att kalla sin sport för samma namn som en liten avdelning inom en annan sport?

Lilja är kända för allt cp folk som går där.. raggare motortöntar osv.. backen de håller till i är kanske itne världens största

nu är det ju tal om något som lånats från snowboarding för att döpa en hel sport. i snowboardåkning har "jibba" alltid betytt att bonka, raila, pressa etc. varför ska vi då kalla hela vår sport för det?

Det känns redan som om det blivit "döpt" till jibb. Har även läst här på freeride där folk trackar ner på snowboard åkare som använder ordet "jibb".

Liknande trådar

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp