Haglöfs Astral GTX. Erfaranheter?

Chris.O

Medlem
Haglöfs marknadsför den här linjen som skidkläder. Verkar vara hyffsad rea just nu.

Min tanke är att detta set sticker inte ut så mycket. Skulle kunna fungera både på höstpromenaden som i skidbacken.

Minus är att verkar sakna snölås och finns inga bibs i serien.

2L gore tex.

Erfarenheter från backen?

Rent generellt tycker jag att 2L goretex inte håller nåt vidare. Iaf jag sliter genom det väldigt snabbt, framförallt om man bär rycksäck och rör sig,dvs vandring och skidåkning + touring.
Hög kvalitativa plagg i gore tex pro eller liknande kan man faktiskt köpa begagnad, om man vill spara pengar och är ok med det. Har norröna Lofoten byxor och jacka som jag köpte begagnad och som håller i många år redan.

Rent generellt tycker jag att 2L goretex inte håller nåt vidare. Iaf jag sliter genom det väldigt snabbt, framförallt om man bär rycksäck och rör sig,dvs vandring och skidåkning + touring.
Hög kvalitativa plagg i gore tex pro eller liknande kan man faktiskt köpa begagnad, om man vill spara pengar och är ok med det. Har norröna Lofoten byxor och jacka som jag köpte begagnad och som håller i många år redan.
Tack för input.
Jag skall ta en kik på begagnatmarknaden också.

Nybörjare så tror inte att jag kommer att åka med ryggsäck dock.

En del 3L plagg på rea också som är gore tex-kloner. För resort-skiing kanske det fungerar lika bra?

Kanske övertänker detta.

Jag har en sån jacka... det är den jag använder då jag går ut med hunden... Helt funktionellt till det ändamålet. Har tre lagers goretex för mer "vilda aktiviteter" Om ditt liv är 98% annat och 2% skidåkning så är det säkert ett riktigt bra alternativ. De i tre lager vill jag inte ha då jag går med hunden- de blir för bökiga

Tryckte hem en VERTICAL 3L Anorak i skrik-orange från peak-rean. Tror det kommer bli riktigt bra. Om det passar vill säga. Relaxed fit har jag ingen erfaranhet av men jag har i vart fall inte gått upp en storlek.

Inga mönster som skall passas ihop så tänker jsg kommer undan med i princip vilka Bib’s som helst. Om jag inte kan få tag på även detta för vettigt pris från Peak.

Jag har en. Mycket tunn och lätt. Väldigt bra för vårskidåkningen. Perfekt att man slipper snölåset då. Men går ju inte att använda när det är kallt. Bra höstjacka också

Tillbaka
Topp