Hälgrepp i 32 Lashed

radioleg

Ny medlem
Hälgrepp i 32 Lashed
Jag har märkt att denna sko lovordas gång på gång. Testar en 32 Prion just nu, och visst sitter den skönt, men hälgreppet känns sådär. Är hälgreppet i Lashed bättre? Hur mycket skillnad gör formningen av innerskon?

Enda sättet för mig att få tag i en Lashed verkar vara att beställa den över nätet, vilket är ett svårt steg att ta när det gäller skor. Dyrt att returnera och stor risk att de sitter fel.

Hälgrepp i 32 Lashed
Jag har ett par Lashed och dem är verkligen hur sköna som helst. Dem är jättelätta, skön innersko, lätta att snöra, bra hälgrepp, lagom flex, man fryser inte (har åkt i -20 med endast en socka, ingen strumpa under), snygga, löstagbar innersula. Helt enkelt underbara :) Har desvärre inte testat Prion så jag kan inte jämföra, men jag har testat många andra boots och Lashed är absolut en av de skönaste. Så länge du inte väljer för stora boots, utan rätt storlek så ser jag inte hur de ska kunna glappa i hälen. Jag testade Lashed i en affär men de hade endast 43 och 45, den ena va lite för tight och den andra lite stor. Så jag beställde ett par 44 från internet, en semi-chansning som gick hem :) Dock hade jag kunnat åka med 45:orna, för dem satt helt ok, fast 44:orna sitter som handsken.

Hälgrepp i 32 Lashed
Jag har lashed. Har åkt i en 3-4 olika boots och detta är dom skönaste. Jag provade ett gäng på shoppen innan jag köpte dom. Jag snörar dom lite lagomt bara, ungefär som ett par utekängor och de sitter som ett smäck. Storlek 42,5 i boots, i kängor, i skor. Som ett smäck!

Mvh
Peter

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp