hälhöjare eller ej på marker duke

fefe

Ny medlem
vi är två goda randonne åkare som undrar ?
på dena sida säger folket att man inte ska ha hälhöjare nere !
person nummer ett måste ha hälhöjare han har randonne pjäxsor som det går att ställa vinkel på. medan person nummer två inte behöver ha desa då han har alpin pjäxsor .
ska då person nummer två gå där det är brantare för att kompensera deta medans person nummer ett ska gå där det är flackare .
hur gjör vi ? vi vill kunna pratta under tiden vi går uppför berget vi funderar vi ska ut i morgon på samma tur vill kunna gå till sammans uppför berget

Ett tips om du vill ha svar; formulera/korrekturläs ditt inlägg. i nuläget är det fruktansvärt svårt att förstå vad i helskotta du menar!

Varför måste person #1 använda hälhöjare? Vad är det person #2 inte behöver ha? Vem säger att man inte ska använda hälhöjare? Har ni funderat på att åka lift istället?

;-) / MM

Har läst igenom din fråga flera gånger, och försökt förstå vad det här handlar om - men det går inte! Det är totalt omöjligt.

Jag misstänker att du undrar något om hälhöjare på marker duke, så jag kan ju alltid ge dig några grundläggande fakta om den:
* Det finns en hälhöjare på marker duke.
* Man kan ha den i olika lägen. Ingenting, jättemycket, och mittemellan. Välj själv.
* Det går att prata med varandra när man använder hälhöjaren.
* Hälhöjare är nödvändigt oavsett vilken typ av pjäxa du använder. Är det brant behöver man höja hälen.
* Hur du ska ha hälhöjaren märker du själv väldigt fort när du är ute och går. prova runt mellan de olika lägena så förstår du. (Ju brantare, ju mer hälhöjning)
* Om man inte har hälhöjare, kommer de bli oerhört jobbigt att gå uppför

fefe sa:
vi är två goda randonne åkare som undrar ?
på dena sida säger folket att man inte ska ha hälhöjare nere !
person nummer ett måste ha hälhöjare han har randonne pjäxsor som det går att ställa vinkel på. medan person nummer två inte behöver ha desa då han har alpin pjäxsor .
ska då person nummer två gå där det är brantare för att kompensera deta medans person nummer ett ska gå där det är flackare .
hur gjör vi ? vi vill kunna pratta under tiden vi går uppför berget vi funderar vi ska ut i morgon på samma tur vill kunna gå till sammans uppför berget
Jag förstår vad du menar tror jag, gör ett försök i alla fall. :)

Eller jag hoppar över det. :P

Senast ändrad:
Om jag skall försöka tyda det hela så är det väl att alpinpjäxorna saknar gåläge som är grunden till TS fundering. Stegen blir då kortare och för att hinna med så frågas om alpinpjäxan bör gå brantare.

Ser inte något sådant problem. Gå i samma spår och ta snabbare steg istället. Själv försöker jag i det längsta att undvika högsta hälhöjarläget och går istället fler slag eftersom det ger jämnare belastning och man orkar fler höjdmeter.

snorkel sa:
Om jag skall försöka tyda det hela så är det väl att alpinpjäxorna saknar gåläge som är grunden till TS fundering. Stegen blir då kortare och för att hinna med så frågas om alpinpjäxan bör gå brantare.

Ser inte något sådant problem. Gå i samma spår och ta snabbare steg istället. Själv försöker jag i det längsta att undvika högsta hälhöjarläget och går istället fler slag eftersom det ger jämnare belastning och man orkar fler höjdmeter.
Men bådå två anses ju vara randonnéåkare hur går det då ihop att den person med alpinpjäxan inte har randonnéutrustning?

I3ea sa:
snorkel sa:

Men bådå två anses ju vara randonnéåkare hur går det då ihop att den person med alpinpjäxan inte har randonnéutrustning?
Han har väl Fritschi eller Duke eller något liknande, står ju Duke i rubriken. Så länge TS inte ordnar till frågeställningen blir det mest spekulation av det hela.

Senast ändrad:
tack för alla svar det hella löste sig med att vattnet frös i stugan så nu tinar vi vatten i dag

är det något hyresvärden kommer fixa eller väntar ni med att duscha tills det blir vår?

Jag vet inte vad det är som är fel Fefe?

Du skulle kanske testa att läsa igenom dina inlägg innan du trycker på sändknappen, det är ju en fördel om folk i forumet faktiskt har en möjlighet att fatta vad du är ute efter.

flarne sa:
Jag vet inte vad det är som är fel Fefe?

Du skulle kanske testa att läsa igenom dina inlägg innan du trycker på sändknappen, det är ju en fördel om folk i forumet faktiskt har en möjlighet att fatta vad du är ute efter.
Det har redan löst sig. Fefe har kommit på hur person 1 och 2 ska göra.

Tillbaka
Topp