Handla skidfilmer från Amerika?

jens_ekstrom

Ny medlem
Hej!

Vet ni någon bra sida man kan handla skidfilmer på i Amerika?
Nu när dollarn är såpass låg så kostar dom ju inte allt för mycket.
Jag tycker det är sinnesjukt att ge 350 kr + frakt här på freerideshopen när man kan få samma film för strax över 200 kr med frakt ifrån Amerika.

Filmerna jag är ute efter är Idea och Believe.

/Jens

Men skoja inte lite mycket skidfilm kostar.
Kollade i freerideshopen nu, 350kr, holy makaroni! Trodde en rulle gick på 199kr eller så...

om jag vore dej skulle jag inte köpa från usa... FÖr d första så kostar det ju med frakt. Sen köpte jag 3 st filmer från amerika. Ingen av dem funkar att kolla på i sverige. Men i USA :S

Sist jag köpte en film så kostade det 5 dollar i frakt för den vilket motsvarar 30 kr.

Och anledningen att dina filmer inte funkar är att du inte har en regionsfri dvdspelare.

Som tidigare nämnt har de annat format i nord-amerika, de använder sig av NTSC och vi använder PAL. Men man kan fortfarande titta på NTSC-formatet på svenska dvd-er som är regionsfria men man kan också göra en helt vanlig dvd regionsfri, knata in på en elaffär och be dem.

Jobbade själv med att göra dvd-spelare regionsfria ett tag åt en stor internetaffär i Sverige. Mer eller mindre alla dvd-spelare går att göra regionsfria med tillhörande fjärrkontroll oc rätt knapptryckningar, vissa kräver en speciell kontroll som leverantörer/återförsäljare har.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp