handleden -.-

• Trådstartare Trådstartare nitrobailer
  • Start datum Start datum
N

nitrobailer

Guest
handleden -.-
tjena freeride, jag bröt handleden på lovet och jag undrar, bryter man handleden igen jättelätt om man åker precis när det har läkt? , ska iväg till fjällen så vill veta om jag ska vara skitförsiktig :/

handleden -.-
Har hört att ben blir starkare när man har brutit dom och dom sedan läkt så det är bara att köra! Annars kan du ju köpa handledsskydd om du känner dig osäker.

handleden -.-
ok,jag var på ett sjukhus i ett annat län och fick det gipsat, han sa att det inte var fullt så starkt i 3månader men då är man bara dumt att vänta,, enl mej :)

Senast ändrad:
handleden -.-
Av vad jag fattat när jag brutit delar i kroppen så är det ganska så skört inom 2 veckor då du tagit av gipset. Annars så blir de bara starkare skulle jag tro.

handleden -.-
phhille026 sa:
haru fortfarande gips?
nae =) de sa att jag kunde ta bort det efter 2v, typ den yttre delen var en del hel , så det höll benet på plats , men jag tycker inte det gör så ont ..

Senast ändrad:
handleden -.-
jag körde siista 3 dagarna med gips, så du behöver inte vara jätte rätt , men självklart ska du ju inte överdriva , kör dina säkrare trick.

du kommer aldrig lyckas bryta handleden på exakt samma ställe när det är fullt återställt. det blir hur starkt som hellst efteråt. men näru har gips eller precis efter kan det vara som sagt lite skört.

det var typ 5-6 veckor sen jag bröt handleden nu men jag kör med handleds skydd bara för den psykiska delen nu, för man känner sig säkrare osv.

handleden -.-
phhille026 sa:
jag körde siista 3 dagarna med gips, så du behöver inte vara jätte rätt , men självklart ska du ju inte överdriva , kör dina säkrare trick.

du kommer aldrig lyckas bryta handleden på exakt samma ställe när det är fullt återställt. det blir hur starkt som hellst efteråt. men näru har gips eller precis efter kan det vara som sagt lite skört.

det var typ 5-6 veckor sen jag bröt handleden nu men jag kör med handleds skydd bara för den psykiska delen nu, för man känner sig säkrare osv.
ok , jag har 7veckor från att jag bröt det till jag ska åka, så det är lungt då :)?

handleden -.-
läkaren sa ; det blir inge snowboard för dej den här vintern, men det är väl jävligt överdrivet med 3mån läkning ^? det var i falkenberg, kanske inte så många snowboardolyckor där menmen..

handleden -.-
nitrobailer sa:
phhille026 sa:

ok , jag har 7veckor från att jag bröt det till jag ska åka, så det är lungt då :)?
om du skulle ha gipset i 2 veckor? då är det ganska lungt, men asså man får ju tänka på att det inte är som det var innan du bröt det.

Senast ändrad:
handleden -.-
phhille026 sa:
nitrobailer sa:
phhille026 sa:

om du skulle ha gipset i 2 veckor? då är det ganska lungt, men asså man får ju tänka på att det inte är som det var innan du bröt det.
jo, lite klantigt att landa så jag gjorde.. hoppas jag inte gör det igen..

Senast ändrad:
handleden -.-
både gångerna ja har brytit handlederna har jag kunnat åka igen samma dag med gips:) de är inge problem bara du har gipset på, kanske kan köra utan stavar?
om du har tagit bort gipset är de väl abra att åka, de ska ju vara läkt. försök att inte landa på den bara

handleden -.-
phhille026 sa:
oscarius sa:
phhille026 sa:
du kommer aldrig lyckas bryta handleden på exakt samma ställe när det är fullt återställt. det blir hur starkt som hellst efteråt.
Det där är då ingen sanning vill jag lova.
haha, varför skulle inte det kunna vara sant?
Om det läker ordentlig så kommer det var lika starkt som innan, att det blir starkare där du har brutit är tyvärr bara en myt. Skelettet ombildas hela tiden och inom 10-20 år så har man bytt ut hela sitt skelett.
Efter 6 veckor ska benet ha läkt ihop så det ska vara tillräckligt starkt, däremot så är du mycket svagare i musklerna i handleden vilket kan göra så att du stukar och bryter dig lättare i handleden.

handleden -.-
köpt ett handledskydd och ska testa åka på onsdag, då är det 4veckor sen jag bröt..

handleden -.-
tja

tycker detta låter mkt konstigt. hade du gipps i 2 veckor när du bröt armen ? ja hade de minst i 6 veckor.
min doktor sa iallafall till mig exakt som Gudrunnator sa, benet är bara starkare när de läkt klart. det är större sanorlikhet att du bryter på ett annat ställe nästa gång.

om du nu bara hade i 2 veckor tror ja inte de e så alvarligt så då kan du värkligen köra. om inte så e din läkare ganska konstig som säger att du ska ta av de?

SEE YA

handleden -.-
Självklart så blir det mer skört när man har brutit det, jag känner en kille som har brutit samma handled typ 7 gånger på 2 år, men med skydd ska det nog gå bra. Ta det lite lugnt bara.

Tillbaka
Topp