Handledsskydd

zimmii

Ny medlem
Handledsskydd
gjorde en stor vurpa i vintras och hamnade på sjukhus i en vecka och har fortfarande inte riktigt fått igång handen än. och för att undvika att upprepa samma o-roliga resa igen så försöker jag hitta nåt handledskydd men det verkar ju som att det är fruktansvärt svårt att få tag på. hittade nån sajt i USA so sålde "Level" handskar med inbyggt skydd, någon som vet om det är bra grejer? om inte, vad ska man ha? och vart kan man lättast få tag på de ?

tacksam för svar! MVH :)

Handledsskydd
handskar med inbyggt skydd är bra, nackdelen är att du inte kan byta handskar om dom blir blöta eller är för kalla/varma. Jag kör med handledsskydd från pro-tec. Köpte dom på skidshopen i gränsen, innan dom hade jag ett par warp, dom ser exakt likadana ut båda två så stadium är nog ett bra ställe att leta på. Enda anledningen till att jag bytte ut mina warp var att dom gick sönder efter jag kört longboard med dom.

Handledsskydd
okeej.. är vääldigt skeptisk emot stadiums grejer. det är ju inte för skidsport utan med skate/inlines dem är till för. efter min operation i vintras sa läkaren att de va bra att jag inte hade en vanlig "handleds-skena" som är vanlig för inlines åkning, den hade vid ett fall bara tryckt handleden ännu mera ur led tydligen :S men ska kolla pro-tec :) tack

Handledsskydd
men herregud.. Det är inte precis några experter som suttit och utformat Warp's handledsskydd så att de enbart kan användas skate och inlines. Köp warp handledsskydd, dra över ett par vantar o KÖÖÖÖÖR

Handledsskydd
Level handskarna håller annars bra kvalite. De är gjorda för Snb åkare o brukar vara väldigt slittåliga.
Plattorna i de flesta handskar är av en mjukare plast än handledskydd. (Även om jag tror att de finns med "stål" inlägg oxå) Dessutom så brukar de inte gå riktigt lika långt upp på handen som inlinesskydd.
Av egen erfarehet tycker jag att vanliga handledskydd för tex. inlines ger bättre stöd.

-Sophie

Tillbaka
Topp