Hängande hängslen

• Trådstartare Trådstartare Nhi
  • Start datum Start datum

Nhi

Medlem
Hängande hängslen
Jag har sett många som kört med hängslerna på skid/snowboardbrallorna hängandes istället för att ha dem på sig, men så ser man i liftarna: Ha ej saker på dig som kan trassla in sig i liften, halsdukar etc.
Är det ingen som säger till eller får man ha det så? Med tanke på säkerheten...

Hängande hängslen
ja, men de är väl de med hängslens problem, eller?

btw, hängade hängslen är väldigt fult

Hängande hängslen
Jaja, rata mig inte nu, :O men det är väldigt många (Min uppfattning i alla fall) som kör så. Man ska väl bry sig om regler oavsett attityd eller?

Senast ändrad:
Hängande hängslen
Just den regeln är ju till för allas säkerhet. De som sedan skiter i det och kanske (Ja, jag vet, det känns kanske lite långsökt.) skadar sig - det rör mig inte särskilt i ryggen. MEN de kommer ju bromsa upp liften = mindre åka. Mindre åka = mindre bra.

Hängande hängslen
haha jag har fakitiskt fastnat med hängslena i en ankarlift och det gick åt helvete:P
sen dess körr jag inte med hängslen och förresten har jag inte ens hängslen;)
däremot så tycker jag att man fastnar i det mesta, det gör jag hela tiden... Men jag är också Murphy himself så...

Hängande hängslen
Drakbabis: I min hemmabacke, där det endast är T-liftar får vi inte ha så. Dock bryr dom sig inte om man har det ändå men dom har sagt till mig. Åker inte i hängande hängslen för tycker inte det är speciellt bekvämt, men har haft det nån gång..

Har även fastnat i en stolpe med dom tror jag, och inte speciellt kul att snurra..

Hängande hängslen
jag har fastnat i en lift en gång men det var inte pga att jag hade hängslen men jag var på tok för mycket baggy

Hängande hängslen
men om man inte vill ha hängslen på sej, varför då överhuvudtaget köpa byxor med hängseln som inte går att ta lös? de fyller ju ingen funktion om de bara hänger... annat än att fastna i ankarliftar, trädgrenar o dyl.

Hängande hängslen
Tycker det verkar som att forumets allmänna åsikt är att det är fult, farligt och väldigt onödigt. Så varför då ha hängslen hängandes utanför?

Dessutom så vill jag bara påpeka att då jag var liten och tarvlig i början av 2000talet hade jag hängslena utanför och blev tillsagt flera ggr av liftpersonalen. Men det beror nog väldigt på vilken skidort man är på.

Hängande hängslen
Ja, det gör det nog, i mitt "hemma"-ställe Branäs däremot verkar liftpersonalen ignorera både hängslen och halsdukar. I och för sig regerar knapplift och gondol där, men majoriteten med hängande hängslen befinner sig av någon konstig anledning vid (gamla) parken där det finns en ankarlift. Alltså där risken att fastna är störst...

Hängande hängslen
jag tycker det är jobbigt att ha hängande hängslen. men det är skitskönt om man köper typ ett par xxl byxor, då slipper man dra åt skärpet till max. bara att ha på sig hänglerna och vara cool då..

man kommer ju tillslut att fastna i något och då kommer antingen dina byxor eller dugå sönder.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp