Har du skadat dig allvarligare under säsong 07/08?

hilla

Aktiv medlem
Tänkte kolla hur många som har under säsong 07/08, fått
fraktur,spricka,ligement,rygg,korsband,minisker, eller liknanade skada,(alltså, en allvarligare skada,där man har vart båda från åkningen i minst 2 veckor) under tiden då snowboard eller twintipåkning utfördes?

Tacksam för många seriösa svar! ;)

brot nasan i borjan av sasongen och avslutade med att sla axeln ur led.

de kommer nog ut nå positivt från den för eller senare :P att dra axeln ur led är en muskel/ligement skada, så de duger bra ;)

Inga allvarligare skador direkt, bara en massa småskador.
Räknas bruten näsa som allvarlig skada? Jag åkte andra dagen efter...

Senast ändrad:
Stampade sönder hälen, flög in i ett träd och fick en härlig svullnad på vänster sida. Hade inte full rörlighet på ett bra tag där... Sen har det väl bara varit småskador, har inte varit riktigt hel nån längre period den här säsongen.

slog i huvudet och låg hemma 1 vecka. illamående och huvudvärk..

och så har jag lyckats dra av båda korsbanden och ledbanden.. ganska helgay.. haha :)

Hur lyckats folk... ? Aldrig skadat mig märkbart på snowboarden trots några idioti dropp och hopp.
Åker dock inte park så kanske det som är svaret?

lite töjda ledband bah korsbanden försvann för länge sen o att sätta i nya är fett overrated

stukad fot kunde åka seriöst efter 5 veckor typ. Sen gjorde jag illa axeln och det tog väl några veckor det med.

pollynator sa:
twekade mitt knä ur led vi en dubbel plake:)

närå.... inge seriösa skador här
?
på en double plake? alltså hur jävla mkt tweakade du inte då du måste ju typ dragit nosarna över axlarna och in i rövhålet typ.

Jag stukade tummen rätt odentligt så jag inte kunde röra den på 2,5 vecka!!!
Vet inte om det går knäcka röven.... Kändes nog bara så!!

Bara för att berätta vad jag gjorde så:P

Bilade fett i trappan i pinkpark...

hillson sa:
Bruten näsa räknas. men hur fan gör man för å lyckas med det? :S
Överroterade en nollie to frontflip i ett litet hopp, jag visste att man skulle rotera fort men jag voltade för snabbt och satte näsan före i snön. Inte skönt.

har inte skadat mig alls! bortsett från att jag landade på en stor isbit på smalbenet i december. fick en stor knöl på

skadade foten och knäna så jag inte kunde åka på ca 3-4 veckor

Fick två sprickor i revbenen efter en krasch...gjorde nåt så jävulskt ont i 1 vecka och borde inte åkt på 2 veckor men åkte två dagar efter.

En hjärnskakning också. en veckas vila.

Påsklovet i kläppen blev kortare än jag hoppats på.
Sw 5 slutade med:
Brutet nyckelben, sne ryggrad, trasigt muskelfäste till högra ravbenen, muskelinflamation i axeln.
Allt i samma smäll.
Kom in mot kicken lite snett och skulle parera upp på kicken men skidan högg fast i kicken precis innan uthoppet och jag fick kolosal obalans.

Jon Örarbäcks pappa jobbar på akutmottagningen i sälen men icke, någon annan farbror och gumma röntgade mig, satte på en jävla sele so jag hade i dom första 4 veckorna.

Det var bara att chilla i stugan resterande dagar i stugan och tillbringa tiden framför Dr. Phil, oprah, ordjakten och liknande höjdarprogram på tv:n.

Smärtstillande var mina bästa kompisar under en viss period men nu är dom ett minne blott.

Spenderade sportlovet i Österrike. fick 3 sjukt bra dagar, resten av lovet tillbringade jag på hotellet med tabletter, sprutor och CNN som bästa vänner p.g.a trasigt korsband.

Edit: tillägas bör att jag fick grymt snygga kryckor för 600 spänn. :D

Senast ändrad:
Skärde upp smalbenet och fick sy 5 stygn, bröt samma tumme 2 gånger på 2 olika ställen, stukade ryggraden på nåt konstigt sätt och bröt armen.

slet sönder inre ledbandet i höger knä första dagen på skidor för säsongen, femte åket... :) tre-fyra veckors intensiv rehab senare så var jag tillbaka dock

drog till breckenridge colorado i 2,5 månad. grymt bra park, massa härlig snö, bröt nyckelenet ftr 2 veckor. woop woop!!

Spricka i nyckelbenet eller som det heter "Clavicle Fracture" Var borta i 2 veckor, fick egentligen inte åka mer på hela säsongen

brutet nyckelben, lånt ut mot skulderbladet så allvarligare än vanligt, dock helt nu då man missat alla tävlingar och skojj,

Tillbaka
Topp