Har du vaccinerat dig mot svininfluensan?

alexanderhyun

Ny medlem
Som topic låter, har du vaccinerat dig mot svininfluensan?
Om inte, tänker du göra det?

Om nej, varför inte?

Tack på förhand!

/Alexander

Jajamen, och muskeln var borta i flera dagar...

nej haha och därför är man skjuk nu :( och vaccinationen är uppflyttad till ombestämd tid i arboga

Jag har vaccinerat mig. Igår, tillsammans med merparten av Hållands Folkhögskola. I stort sett alla har ont i armen, några få har lite feber/är hängiga. Det gick på 2 sekunder och om man inte är en fjolla som gnäller över lite smärta (känns som träningsverk ungefär) så är det bara att köra.

"om man inte är en fjolla som gnäller över lite smärta (känns som träningsverk ungefär) så är det bara att köra."

Tss, det är ju fjollor som är rädda för en förkylning som vaccinerar sig!

I malmö vaccinerades "barn" 10-20 för 1 månad sendan! hahaha! Norrland (allt över sthlm) är så efter!

Vaccinerades för nån vecka sen, kom undan från alla biverkningar och sånt trams!, dock hade jag rätt ont i muskeln i armen, men mer än så var de inte!

jag vaccinerade mig och dagen efter slet jag av korsbandet i knät, ta inte vaccinet!

Nope. En kollegas polare arbetar pa firman som tagit fram vaccinet, och han avradde skarpt alla sina släktingar och vänner ifran att ta vaccinet pga att det tagits fram pa allt för kort tid... har inte testats tillräckligt tydligen. Men, who knows, folk verkar ju överleva även efter de vaccinerat sig.

Jag har inte vaccinerat mig. Eftersom att jag aldrig får influensan i vanliga fall så känns det onödigt o ta sprutan.. Man vet ju inte vad som händer.. o några år kanske ögonen börjar trilla ut på alla som har vaccinerat sig!

Inte en chans, läste om en kille som inte kunde få upp under en månad efter sprutan...

Tror även att jag åkte på en släng av svininfluensan för två veckor sedan, hosta, snuva, muskelont och feber´.

Jag har redan haft svinis så för mig så blir det ingen spruta!
Man vill ju inte åka på den osköna biverkningen att man går baklänges! hahaa

WTX sa:
Jag har inte vaccinerat mig. Eftersom att jag aldrig får influensan i vanliga fall så känns det onödigt o ta sprutan.. Man vet ju inte vad som händer.. o några år kanske ögonen börjar trilla ut på alla som har vaccinerat sig!
Du gör såklart som du vill men att jämföra den med vanliga influensan är inte helt rätt då detta är en helt ny typ. T ex är de flesta som dör unga istället för äldre som det normalt är vid den vanliga influensan. Att vaccinet i sig skulle vara farligt är nog ingen större risk, dessutom om vaccinet "skadar" folk hur tror du då inte sjukdomen är ?

Det som övertygade mig att vaccinera mig är: varför skulle staten lägga ned miljoner på ett vaccin om det inte skulle behövas ? De har tillgång till bra mycket bättre statistik & fakta än vad vi har och kan göra en mycket bättre bedömning än vad en random internet bloggare har.

Btw: rätt kul att alla som fått lite feber & lite host helt plötsligt har haft svininfluensan ;)

Nepp, jag anser inte att vaccinet är tillräckligt utforsakt riktigt. Dessutom så är jag rädd för nålar, hehe.

Även om jag skulle få H1N1 så är jag inte orolig eftersom jag vet hur jag kan behandla virusinfektionen. Svininfluensan är mer smittfarlig än övriga influensor och den kan kosta livet på de som redan är riktigt sjuka. Eftersom jag är helt frisk och är inte nära allvarligt sjuka så anser jag att det inte är nödvändigt att vaccinera mig.

pep_ar5 sa:
WTX sa:
Du gör såklart som du vill men att jämföra den med vanliga influensan är inte helt rätt då detta är en helt ny typ. T ex är de flesta som dör unga istället för äldre som det normalt är vid den vanliga influensan. Att vaccinet i sig skulle vara farligt är nog ingen större risk, dessutom om vaccinet "skadar" folk hur tror du då inte sjukdomen är ?

Det som övertygade mig att vaccinera mig är: varför skulle staten lägga ned miljoner på ett vaccin om det inte skulle behövas ? De har tillgång till bra mycket bättre statistik & fakta än vad vi har och kan göra en mycket bättre bedömning än vad en random internet bloggare har.

Btw: rätt kul att alla som fått lite feber & lite host helt plötsligt har haft svininfluensan ;)
Jag var Ironisk när jag sa att man inte vet vad som händer om man tagit vaccient.

Men vi gör som sagt vårt eget val. :) jag hoppas på att jag klarar mig utan att ha vaccinerat mig.. skulle vara lite tråkigt o få skiten såklart.

R-R sa:
NEJ!
hahah fake, gick på första 30 sek, haha fett rolig :D

Ialf, aldrig att man tänker ta den där skiten.
Känns ganska onödigt att ta sprutan, då risken att man dör av svin e sjukt liten.

shit såg nu att det kanske inte är fake..
Isåfall sjukt.
Ännu en anledning att inte ta vaccinet

Senast ändrad:
WTX sa:
pep_ar5 sa:
WTX sa:

Jag var Ironisk när jag sa att man inte vet vad som händer om man tagit vaccient.

Men vi gör som sagt vårt eget val. :) jag hoppas på att jag klarar mig utan att ha vaccinerat mig.. skulle vara lite tråkigt o få skiten såklart.
'

Jo jag förstod det. Det var inte heller enbart riktat till dig :)

Ytligare ett skäl att ta vaccinet är ju att man slipper ligga hemma sjuk istället för att kunna vara ute & åka skidor ;)

Nej för det är så onödigt!

Vad tror ni betalar forskare, läkare och media bäst? Att säga till tidningar som vill sälja på löp att "ALLA KAN DÖ" eller "Det är ngt värre än vanliga influensam, oroa er inte"

Det är så otroligt förstorat så ni förstår inte! Det är media och läkebolag som gjort detta större än vad det är.

Jag ÅKTE till MEXICO i sommras när det var som absolut värst, hela smittan utbröt i Mexico, och där skrattade alla åt det och sa att det dör fler av vanlig influensa varje dag än det gjort i svininfluensan. Hade inte munskydd eller något annat. Reste runt i flera veckor och såg tre munskydd under hela tiden. Två asiater och en amerikan. Som sagt, skräck säljer....

Tro mig, ni behöver inte vaccinera er och vaccinet i sig är nog betydligt farligare än själva influensan. Känner en som haft influensan och han va sjuk i två veckor och satt o chillade framför datorn och sen var det bra.

För övrigt, åk till Mexico. Hade dom haft berg med mycket snö hade det varit top tre av dom bästa länderna i världen.

Senast ändrad:
nej ska göra det den 9:onde!
men dom i min familj som gjort det har inte fått ont i aremen eller blivit sjuka så hoppas det ligger i släkten :)

hellbergarn sa:
Nej för det är så onödigt!

Vad tror ni betalar forskare, läkare och media bäst? Att säga till tidningar som vill sälja på löp att "ALLA KAN DÖ" eller "Det är ngt värre än vanliga influensam, oroa er inte"

Det är så otroligt förstorat så ni förstår inte! Det är media och läkebolag som gjort detta större än vad det är.

Jag ÅKTE till MEXICO i sommras när det var som absolut värst, hela smittan utbröt i Mexico, och där skrattade alla åt det och sa att det dör fler av vanlig influensa varje dag än det gjort i svininfluensan. Hade inte munskydd eller något annat. Reste runt i flera veckor och såg tre munskydd under hela tiden. Två asiater och en amerikan. Som sagt, skräck säljer....

Tro mig, ni behöver inte vaccinera er och vaccinet i sig är nog betydligt farligare än själva influensan. Känner en som haft influensan och han va sjuk i två veckor och satt o chillade framför datorn och sen var det bra.

För övrigt, åk till Mexico. Hade dom haft berg med mycket snö hade det varit top tre av dom bästa länderna i världen.
håller med!
De e ju lika många som dör i vanlig influensa varje år typ, om man tänker på riskgrupperna.

Känns faktiskt inte värt att trycka i sig ett så pass obeprövat vaccin, det finns en anledning till varför man brukar vänta i mer än 6 månader eller vad det nu är innan man godkänner ett vaccin. Vadå kvicksilver, tacka och ta emot.

Jag vill inte sitta där om 10 år och vara förlamad från halsen och neråt eller flippa nerverna på något sjukt sätt.. Svinan är bara ett jävla jippo.

Vad häftiga ni är ni som står emot svininfluensan och tror att den är helt ofarlig. Har redan varit flera fall av unga friska människor som drabbats av influensan och varit tvungna att andas med hjälp av en konstgjord lunga.

Så vad väljer ni? Andas med en konstgjord lunga eller bara få lite lätt känning i armen( den vanligaste biverkningen) Känns som att valet är ganska lätt... Ni som inte vaccinerar er är egoister!

Tillbaka
Topp