Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
ja men jag skrev att det blir svårare, svårare att hitta ett par cleana byxor i xxl än i typ LToBi3 sa:Det är väll bara att köpa i väldigt stor storlek :P det gör jag ^^Coke sa:Fet soft o vara kort med baggy kläder men jag ser det inte som ett problem att vara långEnda nackdelen att vara lång är väll att det blir svårare att hitta baggy clothes
![]()
Jag tror att du har lite rätt i det du säger. En längre person får högre fall höjd och har mer att ramla "på" så att säga. Om två personer en kort och en lång ställer sig bredvid varandra och faller åt sidan, tror jag att den längre personen få ondare(de måste då ha samma kroppsbyggnad i procent relativt med deras längd). Som du nämner också, de som är längre har huvudet högre upp ifrån marken än en kortare person, så då blir man kanske lite mer rädd.Petten sa:sen e de ju det ju så att man är mycket närmare marken och skidorna så det blir väl inte lika läskigt o ramla och liknande
Helt rätt! Fast jag som fortfarande växer har inte så stor kontroll på min kropp, än så länge iallafall. Men om några år då jag varit så här lång och vant mig vid längden, så kommer det att kännas bättre=)jeppenator sa:men tekniskt sett så måste de ju helt bero på hur man åker?
Kolla bara Fredrik_P här på freeride. killen är 2 meter lång! å åker skidor bättre än många, för han är van att vara så lång
hade vart annat om Henrik Harlaut hade vuxit 40 cm på 1 dag och ställt sig på skidorna. då hade det ju vart helt annorluna att åka för honom?
jag tror att man åker som man gör, och att de inte spelar nån roll hur lång man är. man vänjer sig ju vid sin längd å får åka så. då gör de ju inget om man är lång eller kort?
hoppas alla fattar
är man lätt så studsar man väl lättare när man rammlat ???SverigeTomten sa:tror att 1,75- 1,85 är nog det perfekta längden.
Tyngre man är tyngre man faller.
typ :Pfreerajdarn_39 sa:är man lätt så studsar man väl lättare när man rammlat ???SverigeTomten sa:tror att 1,75- 1,85 är nog det perfekta längden.
Tyngre man är tyngre man faller.
ja medSwerin sa:dom som är längre får väl större luftmotstånd!
jag som är lång! skulle faktiskt föredra att vara kort!!
precis, jag är van vid att vara lång, helt sjukt att jag har så pass bra kontroll på kroppen alltså ^^jeppenator sa:men tekniskt sett så måste de ju helt bero på hur man åker?
Kolla bara Fredrik_P här på freeride. killen är 2 meter lång! å åker skidor bättre än många, för han är van att vara så lång
hade vart annat om Henrik Harlaut hade vuxit 40 cm på 1 dag och ställt sig på skidorna. då hade det ju vart helt annorluna att åka för honom?
jag tror att man åker som man gör, och att de inte spelar nån roll hur lång man är. man vänjer sig ju vid sin längd å får åka så. då gör de ju inget om man är lång eller kort?
hoppas alla fattar
Jo Nick Martini, Adam Delorme och Liam Downey är alla över 1.90 och har bra stil.nonnereif sa:skön bump 5 år senare... för övrigt så är nick martini runt 1.90 om jag inte minns fel och han har sjukt bra stil
Nej, riktigt dålig längd!Level1_ludde sa:jag är 1,46 och jag är 10 år äre bra längd för att man ska ha stil när man är äldre då eller ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Det sista du sa beror på att de elitgymnaster vi har tränade så hårt i 12-13 års ålder att längden de hade då blev beständig. Tränar man så hårt som dom i ung ålder så¨slutar man växa.excellentswordfight sa:Jo Nick Martini, Adam Delorme och Liam Downey är alla över 1.90 och har bra stil.nonnereif sa:skön bump 5 år senare... för övrigt så är nick martini runt 1.90 om jag inte minns fel och han har sjukt bra stil
Tvivlar dock på att längd skulle vara till någon fördel, man ser inte direkt många långa i gymnastik eller i andra akrobatiska sporter.
Jag har alltid fått höra att det är en myt.Sveda_och_verk sa:Det sista du sa beror på att de elitgymnaster vi har tränade så hårt i 12-13 års ålder att längden de hade då blev beständig. Tränar man så hårt som dom i ung ålder så¨slutar man växa.