Har man stor fördel att vara kort?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

EriikPersson

Ny medlem
Har man mkt fördel att vara kort i backen?

Får man inte lägre mittpunkt på rails? = bättre balans

Senast ändrad:
Njae det tror jag väl inte, varför skulle man ha det?

Har för mig att bla Jacob wester är rätt lång, är dock inte säker

Fet soft o vara kort med baggy kläder men jag ser det inte som ett problem att vara lång :) Enda nackdelen att vara lång är väll att det blir svårare att hitta baggy clothes ;)

vad e lång ? om man e typ två meter så kan de no va lite svårt att ha stil. Lr asså ör tricken utan att fladdra så mkt. Ja e 175 å de e väll inte så långt.

ingen aning, stil mässigt är det de tycker jag...

åkmässigt vet jag inte, är själv 1.90-1.93 och blir bara bättre och bättre ju mer jag växer, men jag åker ju bara på amatörnivå

Erikkkk sa:
Har man mkt fördel att vara kort i backen?
tror det har sina för och nackdelar
dom som är kortare väger automatiskt mindre = får mindre fart.
dom som är längre väger mer och måste köpa större kläder vilket då och då blir dyrare.

skidor, pjäxor, o.s.v

kolla henrik harlaut

han är 155 typ och visst kan de vara en fördel då de ser sjukt mycket snyggare ut!
och så behöver man inte försöka hitta kläder i xxxxxl då man ska köpa utan xl ser baggy ut:)

jag tycker de är snyggare å va kort.. synd att jag är 186 typ.. haha

m du är kort har du lättare att få bra stil pga att du inte då har så långa ben och armar som man måste hålla koll på..

sebastian_p sa:
m du är kort har du lättare att få bra stil pga att du inte då har så långa ben och armar som man måste hålla koll på..
jag är 2 meter och har rätt så bra kolla på mig själv ;)

är man väldigt kort med baggykläder så ser man ju ut som en säck med pärer (potatis) också ;)

fredrik_p sa:
sebastian_p sa:

är man väldigt kort med baggykläder så ser man ju ut som en säck med pärer (potatis) också ;)
kan slå vad attt du skulle ha ännu bättre kåll på dig om du va 180

fredrik_p sa:
sebastian_p sa:

det finns en lösning på det! köp kläder som passar den korte?

Om man är lång så äre ju tyngre och det att dra runt sig, och det är svårare att hitta bagykläder :p

dom som är bäst är oftast korta. ingen riktigt lång tillhör eliten lixom. Jag tror att det kan ligga nått i det. pluss att det ser mycket coolare ut när man är kort=P

Jho sa:
dom som är bäst är oftast korta. ingen riktigt lång tillhör eliten lixom. Jag tror att det kan ligga nått i det. pluss att det ser mycket coolare ut när man är kort=P
eller så ligger det ngt i att de flesta människor faktiskt inte är runt 2 meter? och det är inte alltför många skidåkare i världseliten, så vad är oddsen att just dom skulle vara långa? det är väll inte så konstigt att de flesta är av medellängd eftersom de flesta människor som lever är det?

och jacob wester är rätt långt har jag för mig, och han är ju med i "eliten".

liam downey och martin misof är de längsta skidåkarna jag vet. inget fel på deras stil... men gorillasteezen som harlaut har lär de inte få... dock inte sagt att det är snyggare, allt handlar om hur duktig man är som skidåkare
tillägg: andreas håtveit är också lång, och jag diggar verkligen inte hans stil

Senast ändrad:
jag är bara 160cm lång, enda fördelen är väl att man får mer uppmärksamhet i backen eftersom man ser mindre ut (ålder) och man kanske får lite kompaktare stil.
/H

Jag är 187 och växer fortfarande som ogräs, tycker jag blir betydligt osmidigare ju längre jag blir

han frågar vilka fördelar rent åkmässigt man får och alla börjar genast snacka om att de e svårt att hitta kläder som passar. Haha!

Av: Odlander | Igår 16:17
dom som är kortare väger automatiskt mindre = får mindre fart.

stämmer inte,mer tyngd mer fart.

Senast ändrad:
om man e liten borde man ju ha lättare att slänga flips och sånt, lättare att koimma runt

Har längden någon betydelse? ahah Man ska vara kort. annars ser det ju ut som en vandrande pinne i luften och på rails.

Själv är jag 168 och har växt klart. lol

Jag är inte lång 1,45 och ser de som fördel och nackdel kan inte få alls lika mkt fart men känns som ja kan spinna snabbare m.m fast rail e nog nästa samma..

JAg tycker att det ser snyggare ut om man är kortare, jag är 195:D

Coke sa:
Fet soft o vara kort med baggy kläder men jag ser det inte som ett problem att vara lång :) Enda nackdelen att vara lång är väll att det blir svårare att hitta baggy clothes ;)
Det är väll bara att köpa i väldigt stor storlek :P det gör jag ^^

sen e de ju det ju så att man är mycket närmare marken och skidorna så det blir väl inte lika läskigt o ramla och liknande

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp