Har nån testat Jons nya skidor?Pro model lr nåt

Fredrik-Ahlin

Ny medlem
aaah som rubriken har nån testat jon olssons nya skidor förutom han själv för årets head var ju ingen säljar magnet med den fula grafiken enligt mig :P

jupp det har jag, i längden 178. dom är mjukare lite mjukare änn förrs årets. tyckte jag iaf.

Jag har testad dom en dag i åre, jag tycker dom känns lena att köra med, både i pisten och i dreampark.. tänker köpa när dom kommer ut.

jag har oxå prövat dom i åre dom är grymt sköna i parken stabila i landningarna å så men i pisten är dom inget vidare för mjuka enligt mig men ska man bara åka i parken är dom grym.

Längder 160 , 169, 178
För de som inte vet hur de ser ut finns de på min hemsida

Senast ändrad:
perramedp sa:
hellbergarn sa:
perramedp sa:
>>true, så smala är dom inte. Som armada's ar6 kanske.. men sjukt sköna är dom iaf;)
Dom är 80 i midjan, iaf 06/07:an. Det är typ dom smalaste twintipsen i den prisklassen.
Fan jag har sett måånga par som är smalare:P Men men, om du säger det så...
Det finns flera smalare modeller men då är det tex mojo 70 eller scartch PRO osv, alltså twintips i lägre prisklasser och för mindre åkare.

Hur kanterna på skidan är skurna och grafikens färg och mönster påverkar hur du uppfattar skidans bredd.

men tycker endå inte att dom är bra, stålkanterna har gått av på flera ställen sen grafiken eller skyddslagret har spruckit som fan för att det inte flexar lika mycket som skidorna.

4 av 10

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp