Har ni provat Burton ion MD skon?

Domargard

Medlem
Är Burton ION MD en bra sko?
Har nyss köpt den för 700:-, helt ny. Jag vet att den har kostat 3000:-.

Funkar den bra att åka freestyle o freeride med?

Är det någon som har provat den?

TACKSAM FÖR MÅNGA SVAR!
/mats

Har oxå ION HD och måste säga att de är helt underbara vid friåkning, för parkåkning tycker jag de är lite för hårda men där spenderar jag bara ett fåtal dagar på en sässong.

Jag kan tänka mig att vissa tycker de är för hårde men för mig är den extra stabiliteten de ger helt underbar.
Har du gett 700kr för förra årets boots tycker jag du gjort ett bra köp.
Jag har ett par flowbindningar och de passar bra tillsammans.

Blankrad, visst är det komiskt att man går runt som med pjäxor på grund av hårdheten men fortfarande slipper man halka runt lika mycket som men pjäxor på afterskiin.

Tjena Mats!

Körde fjolåret på Ion HD och är mycket nöjd!

Att de skulle vara för styva beror väl till största delen (som ovanst. säger) på hur man åker och kanske framförallt var... Det är som sagt inga parkpjuck...

Jag måste dock säga att jag inte finner dem för styva; skulle faktiskt kunna tänka mig testa något ännu styvare, men de funkar... Plastprylen som styvar upp booten blir jag litet irriterad på ibland; den har en viss tendens att vrida sig då ena sidan är rätt glatt...

Hursomhelst, ingenting är väl HELT perfekt, men ION HD kommer högt upp på listan!

Grattis till ett bra köp!

MVH,

M.Jinnai

tack för alla medelanden! Klockrent!

Känns skönt att jag gjort ett bra köp...Får se hur de kommer kännas i parken. Jag fick nu se att det är MD boots i stället för HD. Det är alltså den mjukare bootsen. Har någon provat den???
Är väldigt nyfiken på att höra såkter om dojjan!!!
Tacksam för alla svar!

Tillbaka
Topp