Har tänkt konvertera!

Martin_w85

Ny medlem
Har tänkt konvertera!
Tjenare!

Har börjat tröttna på snowboard åkning och tänkt försöka mej på skidor i stället. Har åkt snowboard i 10 år och ser mej som medel duktig, kanske tillockmed lite bättre=).
Åkte en hel del skidor när ja va mindre, men de va säkert 7-8år sedan...

Nu till frågan: Vilka skidor skulle passa mej? Ja är 176 cm och väger 73kg. Kommer nog försöka åka de mesta, men de blir väl mest pist innan man lärt sig riktigt.

Tacksam för svar!

Har tänkt konvertera!
Köp dig en jibbräda o häng i parken istället.. finns så mkt att lära att du inte lär tröttna på 10 år till!

Har tänkt konvertera!
de finns en utmärkt funktion för detta!.. kolla till höger! --> skiddatabasen.. bara å fylla i å sen har du olika skidor som rekomenderas

Har tänkt konvertera!
Har försökt mej på de, men de e nog inte riktigt min grejj. Kommer absolut inte sluta åka bräda, ínte mycke som slår ett riktigt puder åk! Men de vore kul om man kunde bli duktigt på både bräda och skidor!

Har tänkt konvertera!
Du ska väl ha ett par som du kan göra allt med.. skulle rekommendera det som i Skiddatabasen heter pistskidor, eller skiercross. Längd 165-175cm.

Har tänkt konvertera!
Martin_w85 sa:
Tjenare!

Nu till frågan: Vilka skidor skulle passa mej? Ja är 176 cm och väger 73kg. Kommer nog försöka åka de mesta, men de blir väl mest pist innan man lärt sig riktigt.

Tacksam för svar!
Asså om du åkte mycket skidor när du var mindre så kommer du kanske vara lite farträdd och ploga lite dom första åken men jag lovar dig att det sitter kvar i ryggraden. Om du gick i skidskola. Det gjorde jag när ja var mindre och sen åkte jag bräda 9 år. Köpte skidor för tre år sen och det var inga problem alls.
Mitt tips är att köpa ett par begagnade skidor och testa om man verkligen vill åka skidor eller skippa det + att man inte behöver känna sig rädd att köra sönder dom om det nu skulle vara så ATT man var rädd för det. Desutom sparar man ju lite pengar på det om man nu inte gillar det. Köp ett par allroundskidor så du kan testa lite allt möjligt, som har lite midja men endå inte är ett par fetingar. Twintip är ju ett plus. Kolla blocket :)

Tillbaka
Topp