Har Vemdalen After-ski?

Har Vemdalen After-ski?
Kung på Vemdalen? Se hit!

Vi är ett gäng som kanske ska åka i mars nån gång och hyra stuga. Och vi undrar vad det finns för after-ski möjligheter där? Får bilden av att Vemdalen mest är mysfaktor-familje-skidåkning med kvällspromenader som enda kvällsnöje?

Ja vi kommer ha tillgång till bil så det är inga problem med att ta sig till närmaste stad för nöje.

Någon?

Har Vemdalen After-ski?
Åkte förbi där i måndags.. Kom söder ifrån och vid en gammal sittlift längst ner i backen på vänster sida va de nån grön barack som såg ut som en krog/bar.. men om de är bra drag vet jag inte :p

Har Vemdalen After-ski?
Dom gånger jag varit där så har det varit ett jävla drag på After-ski´n.

Dom hade nått ostigt liveband som körde dåliga Creedence-covers samt sålde ljummen äcklig öl till ockerpriser. Precis som det ska vara med andra ord...

Go for it!

Jeffa

Har Vemdalen After-ski?
Var i vemdalen bor du ? har sj stuga i vemdalsskalet och där är afterskin bra, under ses finns det liveband där som lirar, ganska nybyggt och fräscht !

Finns även "bar / pub" feeling där du kan dra en öl i lite lugnare stämning..

Har Vemdalen After-ski?
Spajderman sa:
Var i vemdalen bor du ? har sj stuga i vemdalsskalet och där är afterskin bra, under ses finns det liveband där som lirar, ganska nybyggt och fräscht !

Finns även "bar / pub" feeling där du kan dra en öl i lite lugnare stämning..
Kommer bo i björnrike men vi har som sagt bil och nästan all åkning kommer ske i skalet.

Har Vemdalen After-ski?
Björnrike förknippas väll som det mest "familje stället" där backarna inte lutar på allt för mycket ja och på den vägen =) Klövsjö är väll ingen höjdare, bra för dom som tränar slalom osv. Dock skulle jag hålla mig till skalet om jag var du, backarna varierar ganska mycket, långa fina pister, även sånna som lutar på lite, nybyggd stolslift på andra sidan (kanon område nu!) ..Afterskin dock har jag inte större koll på, men klövsjö är allmänt dött och björnrike består mkt av familjer så tror du ska hålla dig i skalet ! :)

Senast ändrad:
Har Vemdalen After-ski?
Björnrike är i mitt tycke nog det mest barnvänliga av de 3 anläggningarna, så där är jag rätt osäker på om du hittar något.. Klövsjö såg jag hade 1 afterski, dock rätt dött som sagt.. Föredrar nog skalet mest där det är mest håll-i-gång skulle jag tro !

Lycka till !

Tillbaka
Topp