Härnö Cityjam 2009!

Robintrolin

Medlem
Härnö Cityjam 2009!
Tjenare Freeriders!
Nu börjar andra årets upplaga av Härnö Cityjam att närma sig med stormsteg!
Den 31 Januari i Nybrobacken (en av de mest trafikerade gatorna) i Härnösand smäller det!
Härnösand kommun har sett till att all Busstrafik och biltrafik kommer ledas om i 3 dagar så att vi kan köra detta event!! Går inte att missa om du kommer med tåg eller buss!

Det är på denhär gatan kommer all action att ske lördagen den 31 januari: http://www.harnosand.se/seochgora/webbkamera/nybrogatan.364.html

Med David Ny som byggnadsledare och shaper finns det väl ingen tvekan om att detta eventet kommer bli SICK?!

Bravur Bygg kommer stå för en ca 15 meter hög startramp, Ramirent kommer få dit 6 stycken 6m*2,5m*2m Containrar till platån, Svevia kommer se till att vi får massor av snö, svenska Extrem kommer står för de grymma priserna och med Jeppenator som speaker så är det väl ganska tydligt att detta kommer bli bra!

Uppvärmnings session kommer det att bli på fredag kväll, direkt när hoppet är färdigbyggt, ca 20:00. Och även en Session efter Tävlingen kommer att ske, ca 15:00!
(du behöver inte vara anmäld för att köra då, men du måste ha en ifylld DISCLAMER, finns att hämta på www.cityjam.se)
Håll er i hatten och bege er upp emot Härnösand! för det här är en av de största Citytävlingarna i Sveriges historia någonsin!

Pga långa köer och tidsschemat så kan vi endast ta in 50 åkare totalt!
Först till kvarn gäller
25 i snowboardklassen och 25 i skidklassen!
(damklass ifall vi får tillräckligt många tjej anmälningar)
Alla får vara med, oavsett ålder eller klass.

Anmälan sker på www.cityjam.se och kostar endast 150:- och då ingår även Lunch och efterfest på Svenssons (för de som är 18 och uppåt)!
så skynda dig in med din anmälan! ANMÄLAN ÄR BINDANDE, kan du inte komma så meddela det så fort som möjligt så någon annan kan få platsen istället!
Ni kommer inte att meddelas via mail på en gång när ni är anmälda, men en anmälningslista som uppdateras med korta mellanrum kommer att läggas upp här i forumet.
10:00 är det åkarmöte och åkarregistering, alla anmälda åkare måste befinna sig på plats då!, sen blir det inåkning och sedan kval!

Finalen blir i Head To Head format för att locka fram det bästa ur åkarna!
Vill du inte åka så garanterar vi iallafall Ljuvlig musik i högtalarna och en rejäl show för publiken! Ju mera folk som tittar på och peppar destor roligare! Be there!

För mer info Kolla www.cityjam.se eller kontakta mig här på freeride!

Vi ses där
/Robin och Lina Dahlbom

Senast ändrad:
Härnö Cityjam 2009!
Hemsidan kommer att uppdateras lite, bilder från fjolåret och sponsorerna kommer att tilläggas imorgon. Även mer information och troligtvis en ritning på hoppet och startrampen på måndag också!

Senast ändrad:
Härnö Cityjam 2009!
sjukt långt bort från alla civilisation :(

ha så kul norrlänningar

Härnö Cityjam 2009!
Härligt initiativ och idé, det blir nog skoj! Synd att jag inte bor kvar i norr annars hade jag åkt dit absolut! Blir spännande att se bilder och filmer sedan, lycka till!

Härnö Cityjam 2009!
Hitills anmälda:

Skidor:
1. Jonas Hjohlman 17 år
2. Emil Westman 16 år
3. Kristoffer Hedlöf 18 år
4. Pontus Nordström 14 år
5. Alexander Bredal 19 år
6. Anton Östlund 19 år
7. Didrik Thorén 17 år
8. Thomas Berg 18 år
9. Per Olsson 18 år
10. Douglas Broström 16 år
11. Jesper Tjäder 14 år
12. Jesper Moén 17 år
13. Linus Schedvin 16 år
14. Nikolai Persson 15 år
15. Adam Persson 17 år
16. Fredrik Persson 19 år
17. Jens Fasth 16 år
18. Max Hedvall 15 år
19. Måns Bertz Wågström 12 år
20. Elis Waltersson 12 år
21. Anton Björklund 15 år
22. Carolina Steen 14 år
23. Magnus Granér 15 år
24. Tobias Sedlacek 14 år
25. Nils Gunnarsson 15 år
26. Jesper Pettersson 14 år

Snowboard:
1. Johan Karlsson 16 år
2. Niklas Mattson 16 år
3. Filip Näs 15 år
4. Nils Samuelsson 21 år
5. Kalle Karlström 20 år
6. Isak Riabacke 15 år

Vi har höjt skidklassen till 30 deltagande och 20 deltagande i snowboardklassen

Senast ändrad:
Härnö Cityjam 2009!
min lillasyster kommer dit o vinner asså passa er grabbar haha
hoppas ingen dör. hoppet verkar lite VÄL högt! 15meter:O

Härnö Cityjam 2009!
Ställningens högsta del är 13 meter, och själva hoppet är ca 6 meter högt. Det är ungefär en tredjedel av Sthlms stadions hopp.

Jag hoppas och tror att de som åker kan sina begränsningar och förmågor. Det kommer att bli tokbra när allt är på plats den 31 januari! Behöver Ni hjälp att hitta boende så kan Ni kolla harnosand.se, eller kontakta turistbyrån 0611 - 88140. VI SES!

Härnö Cityjam 2009!
Zamboni sa:
Fan att det aldrig är jam så jag kan åka , det ligger ju 60 mil från mig :(
Sundsvallsflyg från Bromma är prisvärt och tar 45 minuter. För under 300kr kan Du ta bussen från Sthlm och det tar ca 4 timmar att åka. Du är välkommen!

Härnö Cityjam 2009!
tittti540 sa:
min lillasyster kommer dit o vinner asså passa er grabbar haha
hoppas ingen dör. hoppet verkar lite VÄL högt! 15meter:O
Som Lina sa är startrampen 13 meter hög, inte hoppet. Platån på hoppet kommer vara ganska precis 10 meter, vilken innebär 11-12meter till sweet spot. För att snabbt kunna jämföra den längden på hoppet kan jag säga att 2007 års Winterjam hopp var platån 12 meter lång, dock var det ett step down hopp. Det här kommer bli lite mer åt tabletop hållet

Senast ändrad:
Härnö Cityjam 2009!
Priserna i tävlingen ges dels till 1;a, 2;a och 3;a i respektive klass. En del tröstpriser och andra äropriser fördelas också, efter domarnas bedömningar.

1;a pris är bräda eller skidor från Extrem Snowboards i Åre

Dessutom kommer priser i form av sportprylar från Intersport och Team Sportia, gasolgrillar, titanringar, bula-prylar, jacka från Hernö Marina och mycket mer. Totala värdet på priserna ligger på cirka 40 000:-

Det finns platser kvar i snowboardklassen! Anmäl Er på www.cityjam.se

/Lina

Härnö Cityjam 2009!
fan de ser riktigt bra ut på den kameran man kan kika på! kommer att bli en galen tävling!! åker upp snart, aspepp! hoppas alla som kan kommer dit å tittar eller åker!

Tillbaka
Topp