Head Mojo 80 eller Scratch FS WRS?

ec95sjo

Ny medlem
Hej Alla,

Dax för nya lagg, och då detta är ett mycket aktivt forum så söker jag efter lite tips.. helst ej av snackare :x

Lite info om mig:
Längd: 175
Vikt: 75
Åkstil: Pist, men då polarna hänger i parken så har intresset ökat och "risken" är nog att man kommer att tillbringa mer och mer tid där. Åkning sker främst i svenska fjäll.

letar efter: Skida twintip som är stabil i pisten, ska klara av att man trycker på. Men skall vara snäll i parken. Kanske förlåtande är rätt ord ;)

Åkt skidor i pisten sen man var knatte men undantag för några svarta år i tonåren då man åkte bräda. Säg en 10-15 dagar per år. Medel nivå skulle jag tro.

Står i mitt huvud mellan Head 80 och FS WRS. Elan M series ligger som en uppstickare. Vad tror ni?
Btw en din12 bindning borde räcka eller?

jag väger som dig men är ca 10 dm längre och jag kör på scratchen,, världens skönaste park skida och underbar i pisten också. och då skulel jag vilja påstå att jag är medelavancerad pist åkare.. somsagt bra pistskida för att vara TT och funka på så många andra ställen cokså..
slarvigt skrivet men ja orkar inte hålla på o fjolla

Vilken längd har du på skidan? Är ett jäkla dilemma eftersom att jag vill ha lite längd i pisten men en kortare skida i parken. Dvs hur förlåtande är den?

jag kör med 181 och är alltså 185 lannggee, brukar det inte va tvärt om? kort i pist lång i park, jag föredrar lång i park och åker mest park men de blir lite pist också och dom funkar skitbra där också trost långa.

hehe allt är relativt. Jag antar att vilka längder man vill köra på är högst personligt. Men tack för infon. Många verkar gilla just Scratchen.. och låg vikt känns framtidssäkert.

jag är 180 och väger som dig... jag hade samma tankar, valde scratchen.. o den e grym. ciao

Testade båda skidorna i tandådalen vecka 7 och jag föredrog mojon. Lättare, smidigare och med mer respons. Scratchen kändes klumpigare både i pist och park. Sen tycker jag du skall tänka över Dynastar TM som också är en bra skida för dessa ändamål..

Beställde Scratchen idag, 167cm långa blev det från blue-tomato med look 12 ti wb. Tack för er input. :)

Det blir jag nog. Blue tomato har skött sitt jobb perfekt. Skickas i dag till mig, första arbetsdagen efter beställning.. fick det sista paret också hihi

bra val;) tror mojo80 hade blivit lite för rå för dig:P hoppas du blir nöjd:D

Annat fall har min polare pluntzky en annons ute med helt nya Mojo 80 för 3300 tror jag. Dom hade jag huggit.

ta wrs lätt! har kört på mojo och har nu köpt ett par ross scratch..och rossen är lätt bäst! take care

a_ahlnas sa:
jag väger som dig men är ca 10 dm längre och jag kör på scratchen,, världens skönaste park skida och underbar i pisten också. och då skulel jag vilja påstå att jag är medelavancerad pist åkare.. somsagt bra pistskida för att vara TT och funka på så många andra ställen cokså..
slarvigt skrivet men ja orkar inte hålla på o fjolla
är du 275 cm lång verkligen?? överdriver du inte lite nu va???

Tillbaka
Topp