Head Monster i.M70 som telisskida?

• Trådstartare Trådstartare P_A
  • Start datum Start datum

P_A

Ny medlem
Hej då ja gska köpa nya alpina skidor så tänkte jag sätta en telis bindning på mina gamla som är ett par Head Monster i.m70 ( https://www.freeride.se/review/view.php?id=1703 ) och undrar nu om detta ens är möjligt.

Jag är strax över 180 väger runt 80-85kg har endast åkt till och från i ca3veckor jag sladdar dock runt i stor och kortsväng med parallella skidor överallt svartapister som trädåkning.

Jag har ett par Scarpa T1 pjuck och hade tänkt mig en Cobra R8 bindning där vet jag dock inte vilken storlek jag skall ha finns väll i två om jag fattat rätt?
Storleken på pjäxorna är iaf 26 dock så är dom lite små så blir nog ett par 26.5-27 i framtiden.

Egentligen så skulle man väll skaffat nya till telisarna med men jag har inte riktigt råd just nu så tänkte att detta var en bra lösning.

Tack på förhand

/P-A

Senast ändrad:
Jag har åkt telisar på denna i flera år och är supernöjd. Själv är jag 174 cm, väger 64 kg och åker på T1 och Cobra. Jag tycker det är en fantastiskt bra allroundskida med bra offpistegenskaper, bra i både fart, på hårt underlag och i puckelpisten men som alla allroundskidor kompromissar den med olika egenskaper. Man skulle vilja ha en bredare skida i värsta djupsnön, den har inte världens bästa fartstabilitet och det finns bättre när det är isigt, men som helhet är den underbar.

Du kan utvecklas flera säsonger på en iM70. Det är ett mycket bra 1:a val, särskilt eftersom du redan har den :-)

Tillbaka
Topp