Head Monster iM70x

GuDh

Ny medlem
Head Monster iM70x
Är på jakt efter ett par Monster 70 av den modellen som Intersport säljer, dvs den som har railflex bindningen i paket samt ser ut som iM85:an. Jag bor i Östersund men på Intersport butiken här säljer de inte ens Head och kunde inte ta hem några heller, dåligt. Undrar därför om nån vet det närmaste stället från Östersund där man kan få tag på ett par, eller ännu bättre om det finns nån butik som kan tänka sig att skicka mot postförskott..

Head Monster iM70x
Det är klart att dom tar hem dom. Du får ju köp tvång på dem. Men annars ska det inte vara några problem dom finns här i luleå be dom ringa marcus på inter sport i luleå så skickar jag ett par.

Mvh Marcus

Head Monster iM70x
Kan ju passa på att fråga vilken railflex bindning är det som sitter på och är railflexplattan fastsatt från fabrik?

Head Monster iM70x
Har ni många par kvar och i vilka längder? Ska ta mig en tur till Intersport här och prata med dem, de får ringa dig och ta hem ett par.

Head Monster iM70x
Bindningen som sitter på monster Im 70x är sld railflex 11. Och plattan sitter på vid köpet. SLD railflex 11 finns ej på tyrolias hemsida. Där finns bara 10 och 12, antar att den modellen är något mittemellan.
/E

Head Monster iM70x
SLD11 Railflex klarar upp till DIN 11, tror det bara är det som skiljer den från SLD10 som går till DIN 10.

Head Monster iM70x
Stämmer mycket väl, jag har skidan och den går att dra upp till 11 DIN.

Men som skåning har man inte sett en snöflinga ännu. :(

Head Monster iM70x
Provåkte mina monster för första gången i helgen i Tandådalen/Hundfjaället. De hade en hel del snö så offpist området till höger om väggen (uppifrån sett) var klart godkänt. Mycket snö. Aningen uppåkt men det var schysst. Mina monster fungerade bra i mjuksnön. Tack vare deras bra nos och tail så flyter dem ganska bra i mjuksnön. I pisten funkar de kanon med ett bra grepp. Men det som var höjdpunkten var helt klart snötillgången i sälen.. massor av snö så pass tidigt på säsongen.

Head Monster iM70x
De kostar 5500:- , men det går alltid att pruta lite...

Jag passade på att köpa mina på deras så kallade VIP-kväll, man får dubbla bonus poäng om man har medlemskort, detta leder till att jag får en fet rabatt check hem.

Tillbaka
Topp