Head Super Cross

Kvicko

Ny medlem
Head Super Cross
Hej på er!

Jag undrar om SuperCross är lika bra som det skrivits om i alla tester.. Den är ju väldigt billig om man jämför med Crossmax och den har fått bättre resentioner än crossmax..

Några andra lagg runt 4000 som rekomenderas...

Jag åker mestadels i sverige.... Gränsen och Åre..
Då helst utanför pisten!

Tack på förhand!

Head Super Cross
Jodå, visst är SuperCross en bra skida. En bra skida på det mesta. Snäll och följsam. Men ändå.. Nej, personligen tycker jag att den har för lite attityd. Kvick och snärtig, men saknar profil. Trevlig även i högre farter, men även där så får man känslan: "Jaha, var det inget mer?". Nej, en trevlig skida, men det klickade inte.

Däremot tycker jag bättre om SuperCross TI. Ok, du får lägga på lite på priset, men du får en bättre skida.

Head SuperCross är en mycket prisvärd skida, du får mycket skida för pengarna. Och om priset har betydelse så rekomenderar jag den.

MVH/ Samuel

Head Super Cross
Den verkar väldigt bra om man ser i Åka Skidors tester... Alla har den som populärast eller näst populärast!

Men vad är det för skillnad på Vanliga och TI modellen...

Någon som vet vart den kan köpas?
Beställas hem från Stadium kanske?

Head Super Cross
Jag köpte ett par nu i vackan... har åkt på dom en vecka i stöten och jag tyckte attt dom var grymma helt enkelt... iof har jag inte åkt på så många olika skidor. ( min erfarenhet e begränsad)
Om du vill köpa dom kan du köpa dom på alpingaraget... Köpte miona på kaisersport i sälen (4600 me bindningar värda 1400)

Lycka till!!

Head Super Cross
Head var det första märket att använda metall (aluminium, då) i sina skidor. Att köpa en Headskida utan metall är att förkasta hela skidåkarhistorien. Jag tycker nog att just den historiska-metalliska anledningen är den enda anledningen att köpa Head och att då ens tänka på en skida utan metall ter sig ju lite paradoxalt. Om jag skulle köpa en Headskida skulle jag hellt vilja ha just den första modellen med metall i.

Om jag skulle ha en skida att åka på och en trängd ekonomi skulle jag satsa på begagnat. Många begagnade skidor är lika spänstiga som nya och de repor som finns sparar bara ditt eget psyke från ansträngingen att själv dunka på första stenen och rispa belagen.

När det gäller metall experimenterar Salomon i år mer störtloppsskidor utan metall. Jag vet dock inte hur många som kör på dessa tingestar.

HitMe

Tillbaka
Topp