Head Xenon Xi 9,0 vs Elan Magfire 10

TheDoe

Ny medlem
Hej!

OBS! Såg nu att jag nog lyckats skriva i fel forum del oxå

Jag har tänkt mig att köpa ett par nya skidor och var på stan och pratade med några affärer och vart rekomenderad dessa skidor men jag tänkte jag skulle kolla med er här vad ni tror.

Är dessa något för en kille på 187cm 90kg hyffsad åkare gillar snabba åk med korta svängar men som gärna skulle vilja kunna lära sig åka lite offpist när tillfälle ges.
Tyvärr är det ju inte så många gånger per sässong jag har tillfälle att åka offpist så det är väl inte något som jag ska väga in speciellt mycket.

Annars vart jag även rekomenderad dessa om jag var mer inriktad på enbart pist
Elan Speedwave 14
Head Supershape

Vad tror ni? Vilka ska jag köpa?

Senast ändrad:
Jag är 187cm lång, väger 90-100kg (varierar rätt friskt...) och kör på 177cm Head Supershape Magnum. Är mycket nöjd med dem, kan ligga pa rent skär i isig svart pist utan att de viker ned sig nämnvärt, och samtidigt är de utmärkta när det är mjukt i backen. Lössnö är ärligt talat ingen höjdare, men i vilket fall enklare än med rena rejsskidor.

MVH
Daniel

Tack så mycket för era svar, det har ju dock gått ett tag sedan jag skrev denna tråd och har hunnit köpa mig ett par Head Xenon Xi 9.0 och är än så länge väldigt nöjd.

Tillbaka
Topp