Helt ärligt!

Robbann

Ny medlem
Helt ärligt!
Vilka skidor ska man egentligen köpa sig såhär i readjungeln??
Jag har kört bräda innan men tröttnat. Har kört endel skidor nu, testade den silvriga varianten av 1080 sist och den var riktigt go. kör mest park och pist så vad ska man lägga pengarna på? funkar scott p3 eller finns det något bättre? kan ju tillägga att jag väger 80kg
//R

Helt ärligt!
men testa först
om teneightyn var trevlig så kan du köpa den
det är svårt att fråga andra....alla rekommenderar bara sina egna skidor och det bästa är ju om du är nöjd själv

Helt ärligt!
Jag kan rekomendera Scott P3 om du kör mycket pist o park. Bra klipp i pisten, stabila i hoppen, lätthanterliga - inbjuder till ett skönt flyt i åkningen, helt enkelt.

Visst är det kul att fynda lite på skidrean, men gör inte misstaget som många (inklusive undertecknad) gjort, dvs köpa ett par skidor utan att ha provåkt dem. Köp hellre skidor på skidresan när du har chansen att verkligen prova ut exakt vilka som passar dig. Visst, det kanske kostar några tusenlappar mer i fjällen - men det lönar sig i längden. Ett hett tips om du har vägarna förbi Åre är en affär som heter Mountain Recykle (en trappa ner, mittemot Jonssons el). Här kan du om du har tur göra riktigt, riktigt bra fynd bland beg. skidor som ibland inte är äldre än en säsong och fortfarande är i kanonskick!

Hoppas du hittar rätt!

Tillbaka
Topp