Hemsedal 11/12

sweetkarma

Medlem
Hemsedal 11/12
Det börjar dyka upp lite olika trådar om Hemsedal säsong 11/12, så det kanske är dags att samla allt på ett ställe. Skriv om boende, jobb eller något annat som du känner för och som har med Hemsedal säsong 11/12 att göra.

Hemsedal 11/12
Det är inte riktigt klart med det än. För tillfället har jag inget boende så håller på och letar lite, men tanken är väl att vara där från december till sista april eller nåt. Jobbet är inte helt klart heller, men tror jag får redan på det nån gång under september iaf.

Hur är det för dig?

Hemsedal 11/12
Jag drar upp i slutet av november. Ska jobba i sportshopen på alpin lodge. Blir 4:e säsongen nu.
Har boende klart via skistar.

Vad har du sökt för jobb? Har du sökt via skistar så brukar ju dom ordna boende om man vill så det löser sig ju smidigt i så fall.

Hemsedal 11/12
Men, Kalle vart har du tänkt dig att bo och jobba?har också kollat på lägenheter och hittat några helt okej, vill bara se hur många det är som är sugna. Vet du vilka som ska upp?

Hemsedal 11/12
Ni som är sugna på att köra lite i backarna tycker jag kan skrika till. Kommer åka upp ensam nämligen så kan va kul med sällskap. Någon som vill laga mat ihopa eller vad som. Skrik till, jag är duktig på matlagning och gillar att filma snowboard.

Hojta så ska vi alla ha den fetaste vintern!

Senast ändrad:
Hemsedal 11/12
Tjenare!

Kommer att göra ett kortare gästspel i Hemsedal mellan vecka 9-14, om det är någon som har någonstans man skulle kunna slagga då så får ni gärna höra av er.

Hemsedal 11/12
Tjena!
Jag och min flickvän söker boende i Hemsedal för hela säsongen. Vi kommer båda att göra vår tredje säsong i Hemsedal så känner till det ganska bra. Helst söker vi boende i stan. Om det finns någon som har ett rum över får ni gärna ta kontakt med mig.

/Kalle

Hemsedal 11/12
Börjar närma sig! Såg att det hade snöat i Hemsedal redan så man får hoppas på en snörik säsong och inte som förra året (sämsta säsongen på typ 10 år).

Hemsedal 11/12
tjenna !
sjukt taggad inför säsongen nu!
jag ska upp och jobba för idp i vinter, inte världens bästa jobb kanske men de får duga!
någon annan som också ska jobba för dom?

Hemsedal 11/12
i senaste numret av FjellNytt(Hemsedal/Geilo) fanns en hel del lediga boenden. vet inte om den finns på webben.

Hemsedal 11/12
Fördelen med IDP är att man får åka mycket. Jobbade för dom två säsonger sen och var helt ok. Kan var kul och bra för ekonomin att försöka få ett extrajobb, men dom har varit hjälpsamma med att fixa det för dom som vill.
Fan va taggad man blir!

Hemsedal 11/12
Jag drar dit i månadsskiftet nov/dec. Man vill ju vara på plats första helgen i december då det är den stora skidtestarhelgen :)

Hemsedal 11/12
Blir nog samma här. Slutet nov eller början dec. Alltid så jävla tråkigt att den ska vara så tidigt, fast och nadra sidan man har ju redan de lagg man vill ha.

Hemsedal 11/12
sweetkarma sa:
Blir nog samma här. Slutet nov eller början dec. Alltid så jävla tråkigt att den ska vara så tidigt, fast och nadra sidan man har ju redan de lagg man vill ha.
Sant, i tidigaste laget. Men är ju alltid skoj att se alla nyheter iaf och även ev. testa några nykomlingar.

Hemsedal 11/12
Tyvärr är man mest sugen på att testa offpistlagg vilket under den här tiden på säsongen betyder - testa i pisten. Fast förra säsongen hade det inte hjälp ändå. Fanns ju 3 dagar under hela säsongen man kunde köra i skogen. Jag lyckades pricka in 1 och inte ens den dagen kan man kalla lyckad. Hoppas på snö!

Hemsedal 11/12
Jag är sjukt taggad på den kommande säsongen i Hemsedal!!! Kommer att dra redan den 4 November, Säsongs starten!! Läste nyss att de planerar att ha öppet Blåpark till den 4 Nov. och att de kommer att införa 17 och 23 meters hoppen igen, dock inte till den 4.

BTW.. Kommer också jobba på IDP. Det kommer bli Nice, inte super mycket jobb men desto mer tid i backen!!:D

Hemsedal 11/12
madeleinebrostrom sa:
tjenna !
sjukt taggad inför säsongen nu!
jag ska upp och jobba för idp i vinter, inte världens bästa jobb kanske men de får duga!
någon annan som också ska jobba för dom?
Jag skall också jobba för Idp. Åker upp den 1:e December, är sjukt taggad måste jag säga! Vilket datum åker du upp?

Hemsedal 11/12
Ni kommer antagligen att bo på det omtalade Såta. Jag bodde där förra året, och kommer bo där i år med.Det finns både för och nackdelar med det: Det är väldigt små lägenheter, bor man själv så går det alldeles utmärkt. Ska man dela får man inte vara rädd för lite hud kontakt. Ne men det finns en bäddsoffa och en vanlig säng. Finns även Tv, mikro, Två plattor att steka/koka på, ett litet kylskåp, Garderob, Dusch, toalett och handfat. Allt som man behöver.

Det som är sjukt bra med såta är att man aldrig är ensam. Är nästan bara säsongare som bor där, så efter ett tag kommer ni att känna alla som bor där! Sen är det krypavstånd till närmsta ute-ställe(Hemsen och stavkroa) ni har även lift systemet en parkering bort.

Men om ni ska in till centrum måste ni ta bussen. Den går nästan hela tiden, någon gång efter första december; tar ungiför 5 min in till centrum!

Om ni ska jobba på IDP så kommer kontoret att ligga på Såta, Då ni har knappt 30s vandring till jobbet på morgonen.

Vi ses i Hemsedal!!!!!:):)

Hemsedal 11/12
Tack för info om Såta !
Ska bo där i vinter och varit kluven om hurvida det är bra eller inte. Vet du om där är frys/frysfack eller endast kylskåp?
Hade en plan att handla med lite billiga grejer från sverige och ha i frysen så man slipper handla så mycket i norge.

Hemsedal 11/12
0Mattan0 sa:
Ni kommer antagligen att bo på det omtalade Såta. Jag bodde där förra året, och kommer bo där i år med.Det finns både för och nackdelar med det: Det är väldigt små lägenheter, bor man själv så går det alldeles utmärkt. Ska man dela får man inte vara rädd för lite hud kontakt. Ne men det finns en bäddsoffa och en vanlig säng. Finns även Tv, mikro, Två plattor att steka/koka på, ett litet kylskåp, Garderob, Dusch, toalett och handfat. Allt som man behöver.

Det som är sjukt bra med såta är att man aldrig är ensam. Är nästan bara säsongare som bor där, så efter ett tag kommer ni att känna alla som bor där! Sen är det krypavstånd till närmsta ute-ställe(Hemsen och stavkroa) ni har även lift systemet en parkering bort.

Men om ni ska in till centrum måste ni ta bussen. Den går nästan hela tiden, någon gång efter första december; tar ungiför 5 min in till centrum!

Om ni ska jobba på IDP så kommer kontoret att ligga på Såta, Då ni har knappt 30s vandring till jobbet på morgonen.

Vi ses i Hemsedal!!!!!:):)
Tack för infon :)!
Såta låter grymt måste jag säga. Jag undrar bara ifall du vet om man måste lägga någon förskottsbetalning på lägenheten. Har inte fått något hyreskontrakt än men de säger att det skall komma inom någon/några veckor. Hade bara varit bra att veta :).

Hemsedal 11/12
Det är nästan inget frysområde så du kommer nog få hänga ut det mesta av frysvarorna genom fönstret, det är nästan alltid tillräckligt kallt för det. Det gjorde jag förra året iallafall.

Aa Det är ju lite depositum men jag tror inte att du behöver det för du ska ju jobba för idp och dom äger lägenheterna.

Hemsedal 11/12
Jesper har helt rätt. Vi som kommer att jobba på IDP behöver inte betala någon deposition. Man kan välja att låta IDP dra av hyran från lönen, då behöver man inte krångla med det.

Angående att ta med sig mat: grymt bra ide, kött i almenhet är väldigt dyrt i Norge. så ett tips är ju att bunkra upp ett lager. När ni handlar i Hemsedal så är det Firstprice som gäller. Är ungefär som euroshopper, billigt men helt ok. :)

Hemsedal 11/12
Timlönen kommer nog att ligga på 130 norska, (de har höjt den med tio från förra året). Men det är bara under upplärningen. Vi kommer att få betalt pr städad enhet. Det är lite olika betalt på de olika enheterna, men vet att det var 300 för en hyfsat stor, då får vi dela det på två eftersom vi städar två och två. men ju snabbare man är desto mer tjänar man. Så timlönen kommer att variera lite. Jag brukar säga att timlönen är sjukt bra, men vi kommer ju inte att göra så många timmar. Vi kommer nog främst jobba fredag, söndag. men när turisterna börjar droppa in så kommer det nog bli både torsdag och måndag med.

Så var det förra året!:)

Hemsedal 11/12
SÖKER DU BOENDE?

Hallå allihopa!

Vi är ett gäng sköna typer som skaffat hus på skogovegen i centrala hemsedal. Vi har två rum lediga som vi vill fylla med två softa personer!

Om huset:
Delat upp i två våningsplan, undre och övre våningen. Vi har övre våningen och ett par polare den undre.
Huset är stort som attans, övre våningen har 2 balkonger, 2 badrum (3 toaletter), stort kök, bastu, 5 rum, utsikt över backen m.m. :) 5000 i deposition och 5000 i månadshyra exklusive el o bredband, skulle tro att man landar runt 5500/månaden per pers allt inkluderat.

Om oss:
Andra säsongen för oss i Hemsedal. Vi är en fransman, en spanjor och en svensk, alla över 23. Vi jobbar på Bar[t] och Lodgen som, kock, servitör och bartender. Fest tycker vi om, dock inte på kostnad av att huset förvandlas till skit så städansvar gäller alla :)

Är du intresserad skriv kortfattat om dig/er, vart ni tänkte jobba i Hemsedal osv. Boendet kommer finnas tillgängligt från början på november, först och göttigast vinner! ;)

Ha det !// emil

Hemsedal 11/12
Någon som har koll på vädret och backarna i Hemsedal? Snö? Öppnar det i tid? Riktigt taggad nu alltså. Antar att några ska upp nu till säsongsöppningen och börja jobba så uppdatera gärna om väder och vind isf. Kommer själv komma upp i sista veckan av november då en tre veckors solariumbehandling känns helt rätt just nu.

Hemsedal 11/12
Na foreløpig ser det dårlig ut med åpning neste helg. Snødde ned til 800m i dag,men varmt og ikke mye kulde i fjellet heller. Mye tåke så så ikke om kanonene gikk i høyden. Ryktene sier at de kanskje åpner fjellheisen neste helg,men alt foreløpig uklart. Det er bare å sette på skifilmer og la suget komme. Vinteren kommer når den kommer!

Hemsedal 11/12
Jag kommer bo på ett ställe utan internet och funderar på mobiltbredband kontant att ordna i norge. Någon som vet av vilken leverantör man ska kolla in etc!?

Hemsedal 11/12
Vi kollade lite på det förra året, men de flesta hade ett års bindningstid så det sög ganska hårt. Kanske finns något, vi kollade inte så överdrivet direkt. Om du ska bo på såta kan du, om du har en stark wifi-mottagare på datorn, få in cloud som tillhör Lodgen och det kostar typ 200-300 kr för en månad och sen lite olika priser per timme och så. De största mobiloperatörerna är väl Chess och Tele2.

Hemsedal 11/12
sweetkarma sa:
Vi kollade lite på det förra året, men de flesta hade ett års bindningstid så det sög ganska hårt. Kanske finns något, vi kollade inte så överdrivet direkt. Om du ska bo på såta kan du, om du har en stark wifi-mottagare på datorn, få in cloud som tillhör Lodgen och det kostar typ 200-300 kr för en månad och sen lite olika priser per timme och så. De största mobiloperatörerna är väl Chess och Tele2.
The Cloud tillhør inte Lodgen, The Cloud finns i samtliga boenden i Fjellandsbyen, Lodgen, Veslestølen.

Hemsedal 11/12
Ok, MrDekoy. Om du ska bo på såta kan du, om du har en stark wifi-mottagare på datorn, få in The Cloud som finns i samtliga boenden i Fjellandsbyen, Lodgen, Veslestølen. Inte bara Lodgen för då kan det bli fel.

Tillbaka
Topp