Hemsedal 11/12

Hemsedal 11/12
Jo då, eller dom hade ett datarum förra året iallfall. Men det var väldigt dåligt :/. Det är bara att gå till xperten annars.

Hemsedal 11/12
Se till att få en lägenhet som antingen ligger bredvid datarummet eller vid kontoret. Om du får ett bredvid kan du surfa i din egen lägenhet och om du bor bredvid kontoret får du charma Martin så du får koden till deras wifi ist.

Hemsedal 11/12
Ska upp denna säsongen igen och arbeta för idp! De pratade förra säsongen om att skaffa trådlöst in till alla lägenheter på Såta.. Hoppas de har löst det.

Hemsedal 11/12
BOENDE UTHYRES - SPRID DETTA!

Kommer hyra ut min fullt utrustade och mysiga husvagn med tillbygge på Moens i år igen då jag fortfarande långfärdsseglar i Sydamerika och det i år blir skidsäsong i Antarktis/Ushuaia :)

PERFEKT för ett ordningsamt par eller andra ordningssamma människor som är i Hemsedal för att jobba och tjäna pengar samt åka skidor. Inga festprissar primärt :)

Bo i husvagn på vinterna är kanon, särskilt som allt är fixat med erfarenherter från 15 vintrar i olika vagnar där uppe. hyrt ut i tre år och det har funkat kanon och alla har varit väldigt positivt överraskade och nöjda efter säsongen.

Lite info på Vognen.com

Se blocketannons senare

Hör av er för mer info!!!

Andreas Viltfjäll

Hemsedal 11/12
Jag kommer att åka den 4 ändå. Ingen idé att ändra på det.. Får bli att kolla på film den veckan!:) Men den 11, Då Sara då ska vi stå och vänta på att grindarna öppnas! :D

Hemsedal 11/12
Ja, okej. Soft!! HAHA, det kan man säga.. Ska bli sjukt skönt att komma upp igen! Kul att du kommer vara min chef typ :P

Hemsedal 11/12
Iofs tråkigt att det inte finns någon snö, men om dom öppnar 11 så hamnar vi som kommer upp senare inte så mycket efter iaf.
Jesper har du fått jobbet på skiduthyrningen eller?

Hemsedal 11/12
Ja, han skulle bara slipa på nåt kontrakt av något slag. Letar fortfarande efter hyresgäst nr.6, men annars helt klart. Jag och Alex kommer hem den 21 nov och åker till Hemsedal den 24 nov och hämtar nyckel och flyttar in.

Hemsedal 11/12
Okej. Men det kommer nog snart hoppas jag på. Okej, hur kommer ni upp till hemsedal? funderar också på att åka upp den 24 :e

Hemsedal 11/12
Så bra Andee!! Da har vi lengre tid til å varme opp barene og ikke minst trene på å kaste med flue!! :P

Hemsedal 11/12
0Mattan0 sa:
Det är grymt!!!! snö typ överallt, med betoning på typ :)
Ser ganska så torrt ut på toppen om man kikar på webkamerorna, när brukar snön bege sig på högre höjder?

--

Var ska man hänga för att hitta folk i 17-22 års ålder? Åker upp några dagar v50 för å ha kul, men senast vi var där var väl medelåldern ~45 :D

Förövrigt, har någon ett jobb och boende till mig för säsongen är det bara att hojta till, haha ;)

Hemsedal 11/12
Är det någon som ska upp i slutet av november som har en extra plats som åker förbi göteborg? Skulle även vara bra om någon kunde ta lite packning :) ?

Hemsedal 11/12
jeppe91 sa:
Är det någon som ska upp i slutet av november som har en extra plats som åker förbi göteborg? Skulle även vara bra om någon kunde ta lite packning :) ?
Visserligen inte slutet av November dock mitten av december. Närmare bestämt 11e, någon hjälp på traven. Kör från skåne, västkusten så lär om inte åka genom göteborg vara nära.

Annars undrar jag någon som har koll på mobiltbredband kontant i Norge!?
Vilken leverantör har bra mottagning i Hemsedal samt, vettiga priser?
Tänkte investera i en sån så man kan ha enkel kontakt hemåt samt checka mail etc.

Kommer bo på såta så om jag får till det kan vi möjligen koppla samman så det blir trådlöst så ni andra kan kolla mailen någon dag.

Hemsedal 11/12
MrDekoy sa:
Annars undrar jag någon som har koll på mobiltbredband kontant i Norge!?
Vilken leverantör har bra mottagning i Hemsedal samt, vettiga priser?
Tänkte investera i en sån så man kan ha enkel kontakt hemåt samt checka mail etc.

Kommer bo på såta så om jag får till det kan vi möjligen koppla samman så det blir trådlöst så ni andra kan kolla mailen någon dag.
jag føreslår ice.net... www.ice.net

Hemsedal 11/12
MrDekoy sa:
jeppe91 sa:
Visserligen inte slutet av November dock mitten av december. Närmare bestämt 11e, någon hjälp på traven. Kör från skåne, västkusten så lär om inte åka genom göteborg vara nära.

.
Fan, börjar den 1 dec men tack ändå

Hemsedal 11/12
Nån som hört nån info om nästa helg? Blir det öppning? Jag kollade på webkamerorna och det såg inte lovande ut - nästintill barmark och plusgrader.

Hemsedal 11/12
Hejhej allaihopa, jag och några polare har siktat in oss på hemsedal i vinter (lite sent jag vet) men undrar hur det ser ut med jobb, vad tror ni om att åka dit med 10 larsson på fickan och bara försöka leva, borde gå bra va? IDP låter ju som ett helschysst jobb, var kontaktar man dom? har ni tips på andra jobb som behöver mkt folk eller som ni vet anställer folk för säsongen? tacksam för svar

Hemsedal 11/12
Hvor lenge skal dere klare å leve for 10 000? Å leie sted å bo er ikke billig i norge heller ikke heiskort og mat desverre...så om dere ikke får jobb fort som faen er jeg redd dere ikke kommer langt... :( Jeg stemmer for å slå sammen norge og sverige så beholder vi norsk lønn og får svenske priser alle sammen! :D

Når det kommer til jobb så beror det jo på hva dere kan osv. Klassikern på sesong steder er at folk kommer på plass og jobber en stund også viser deg set at de ikke kan skjøte jobben eller ikke passer inn og så trenger foretaget nye folk da er det bra å ha vært på plass snakket med sjefer osv og levert en CV. Sånn jeg fikk min første sesong i Østerike.... Det er bare å gi gass å se hva som skjer! Det værste som kan skje er jo at dere må reise hjem!!

Hemsedal 11/12
Jo men har haffat ganska billigt boende, och mat kan man komma undan billigt med bara man sparar lite, jag har bott i norge förut och tro det eller ej, går att äta billigt bara man inte är så kräsen. Men att man måste få jobb ganska fort är något jag vet och undrar därför lite hur läget är där nere, om det är stendött eller hur det ser ut. Vill försöka få en bild av läget lixom. Har mailat och ringt massor idag och ska fortsätta imorgon, får vi se hur det går. men IDP i hemsedal, vad är det och hur får man nummer/mail till dom, letat men kan inte hitta något :S

Hemsedal 11/12
Good good da er det bare å gi gass!! :D

Nå er det veldig dødt her. Heisen åpner først på fredag og det er ikke mye vinter stemning. Mange sesongere som går å venter på å få begynne i jobb. Alt åpner vel først til helgen og det virker som at mange kommer opp sent i år.

IDP er et foretag som driver med rengjøring av utleie hytter og leiligheter i dalen. Har desverre ikke noe kontakt info til dem men vet at det er en som Heter Egle som har mye ansvar der. Mulig hun heter Markergård til etternavn nå så søk etter det og se om du finner noe info. Eventuelt så kontakter du turist infoen i Hemsedal de har sikkert noe kontakt info til IDP.

Alle jobber innenfor SKistar er nok allerede besatt. Kan eventuelt sjekke Peppes Pizza, Bart, Hemsedal cafe+++,Ica,Spar, Kiwi, Skogstad Hotel, Fossheim Hotel, Skarsnuten Hotel....

Hemsedal 11/12
Ska upp v50 tors-söndag med 6 polare. Vi vill såklart få napp på annat folk och ha galet kul hela vägen fram till småtimmarna.

Till att börja med, finns det ens några ungdomar att få tag på v50? Var ska man hänga? Vi bor på bakken (totten).

Hemsedal 11/12
MeXii sa:
Ska upp v50 tors-söndag med 6 polare. Vi vill såklart få napp på annat folk och ha galet kul hela vägen fram till småtimmarna.

Till att börja med, finns det ens några ungdomar att få tag på v50? Var ska man hänga? Vi bor på bakken (totten).
Jag kommer upp helgen innan och stannar ett tag, men är absolut ungdom och vore fett om man teamat upp oavsett om det är i pisten eller något annat! Hör av dig om det är något =)

Hemsedal 11/12
brpbrpbrp sa:
Jo men har haffat ganska billigt boende, och mat kan man komma undan billigt med bara man sparar lite, jag har bott i norge förut och tro det eller ej, går att äta billigt bara man inte är så kräsen. Men att man måste få jobb ganska fort är något jag vet och undrar därför lite hur läget är där nere, om det är stendött eller hur det ser ut. Vill försöka få en bild av läget lixom. Har mailat och ringt massor idag och ska fortsätta imorgon, får vi se hur det går. men IDP i hemsedal, vad är det och hur får man nummer/mail till dom, letat men kan inte hitta något :S
http://www.idp-as.no/ Dær har du alla kontaktuppgifter du behøver

Bor ni på Bakken kommer ni nog inte ha några større problem att "møta upp" andra ungdomar...

Tillbaka
Topp