Hemsedal

• Trådstartare Trådstartare J3N
  • Start datum Start datum
Hemsedal
Jag och min flickvän, har precis varit i hemsedal och varit på några intervjuer. Det vi söker nu är boende, har kollat finn.no men det är hyfsat dyrt för två personer. Om nån vet, har tips elr vill dela boende så är vi intresserade.

Hemsedal
Vi mejlade med en kille som hyr ut ett hus nära centrum av hemsedal i Skogveien 10 från 1 november, evt 15 oktober. Huset har 4 sovrum, 1 nere och 3 uppe. Han vill hyra ut hela huset, så är det nån elr några som är intresserade av att dela hus? Priset för hela huset blir ca 16 -20 000kr/mnd (beroende på antal hyresgäster) + ström.

Vi åker på en liten semester till asien och kommer hem tills att säsongen börjar men det skulle kännas skönt att ha det mesta fixat tills vi kommer hem. Ha en trevlig höst så ses vi backen.

Hemsedal
Sjekk ut finn.no eventuelt Hallingdolen.no der ligger det nok noen annonser ute på ledig boende.
Er alltid masse leiligheter som skal leies ut for sesongen på denne tiden. Eventuelt ta dere en helg før snøen kommer og dra opp å se på boende live. Snø på toppene i dag så ikke lenge før det drar i gang nå! :D

Hemsedal
Om det finns nåt shysst boende centralt för under 5000/skalle är jag absolut intresserad. Har boende genom jobbet om jag vill men hittar jag nåt billigare tar jag gärna det då jag har dåligt med timmar fram till jul. :)

/Hanna

Hemsedal
Et hus i Hemsedal skal leies ut 5 soverom 5min å gå til butikker 1min til skibuss Veldig sentralt vet ikke så mye mere om det men fikk en tll fra duden med spørsmål om jeg viste om noen som trengte sted å bo.

Sammler dere 5+ pers så har dere et bra sted å bo for sesongen.

Ring han på +47 48252081

Hemsedal
Bo på Såta! Det gjorde vi förra säsongen och skall även bo där i år igen. Perfekt för två eller en. Kostar runt 2500/ person om man är två. Otroligt litet och inte så frächt men bra gemenskap med grannar och AS nära backen!!

Hemsedal
Jag ska flytta upp 1 november och börja jobba på Alpin lodgen och peppes pizza i hemsedal!

Någon som vill dela boende?? Eller har tips på var man annars kan hitta folk som vill dela boende! Har förstått att det är väldigt dyrt så det bästa vore ju att dela!

Hemsedal
Ole-Kr sa:
Et hus i Hemsedal skal leies ut 5 soverom 5min å gå til butikker 1min til skibuss Veldig sentralt vet ikke så mye mere om det men fikk en tll fra duden med spørsmål om jeg viste om noen som trengte sted å bo.

Sammler dere 5+ pers så har dere et bra sted å bo for sesongen.

Ring han på +47 48252081
Du vet inte hur mycket det skulle komma att kosta?

Hemsedal
Nei han sa ikke så mye om det. Han kom til å legge seg under den prisen skistar betaler for sine personal hus og den er høy....

Om dere er 5 pers vil jeg tippe at det kommer på mellom 3 og 5000 pr person uten at jeg skal si noe for sikkert om hvilken pris han tenker. Det er jo eventuelt bare å ringe han.

Desverre kan man ikke forvente å finne så mange billige steder å bo i Hemsedal. Siden Skistar betaler den prisen de gjør for sine personalhus setter andre også opp prisen for de vet at markedet er der.
Selv for oss som er fastboende hele året er prisene høye..

Sammler dere en god gjeng i ett av de store husene og beter dere bra uten å rive huset iløpet av vinteren kan dere nok få til en ok deal,men da må dere bo en del mensker sammen.

Lykke til!

Hemsedal
Ifjol betalade vi iaf 3600:- /pers för personalboende via Skistar så det kan ju vara ett bra riktmått även i år om ni letar eget boende :)
Annars tycker jag att det är bra standard och smidigt att bo via Skistar.

Tillbaka
Topp