Hendryx @ cham

Rodney

Medlem
Hendryx @ cham
Tja, har testat mina Hendryx Purple Haze 183or i 3 dagar i cham nu och kan bara säga...SHIT vilka skidor....hade det inte varit för att jag är lite klen så hade jag kunnat åka överallt, nu är det lite svårt med pucklarna :)

Vilken surf känsla man får så fort det blir lite mjuk snö...helt sjukt...
Snurrar 3or i parken lika lätt som med mina pocket rocket som bara är 90mm smala i midjan ( mina Hendryx är 112 i midjan )
körde ikapp med några carving snubbar i den röda pisten ner till Argentiere från Grand Montets, inga problem....ju mer du ställer dom på kant desto mer bettar dom....
Jag hade lite problem med att få bindningarna monterade men jag fick låna verkstaden hos Robban i Argentiere så det löste sig, Jag kör Duckstabce på skidorna och blev helt positivt överaskad över hur bra det funkar, det blir så mycket lättare att svänga, bara fördelar på en sån här skida.... Ni som funderar på att testa duck...Gör det!!
Nu, sova....vi ska köra Aguille du midi i morgon kl 07.30.......g´natt...

Hendryx @ cham
Man kan nästan tro att det är en dubbelprofil av nån på hendryx :)

dom bra, och ser även bra ut :)

Hendryx @ cham
Bo87: För oss som vet vem Jimi Hendrix var så är Purple Haaze ett självklart namn.

DaWie: www.hendryxskis.se

Deespin: Ingen dubbelprofil av Hendryx utan bara en nöjd kund ;) Kom till gränsen i maj och du ska få testa så..

//H

Hendryx @ cham
Hasse: när åker du upp till gränsen? Är sjukt sugen på att prova ett par faktiskt..

Speciellt ett par med duckstance?

Efter att ha läst allt om dessa skidor så känns det som att det är dags att prova ett par också, bilda sig en egen uppfattning så att säga..

Hendryx @ cham
Åker upp när snön suger här nere. Början av maj tror jag. Och så klart är det Duckstance på testskidorna..

//H

Hendryx @ cham
Hasse: Okay, får hålla utkik då i början av maj.. Lär mest troligt vara uppe varje helg då man har ett arbete att sköta (vuxet, jag vet) under veckorna..

Hendryx @ cham
Hasse sa:
Bo87: För oss som vet vem Jimi Hendrix var så är Purple Haaze ett självklart namn.

DaWie: www.hendryxskis.se

Deespin: Ingen dubbelprofil av Hendryx utan bara en nöjd kund ;) Kom till gränsen i maj och du ska få testa så..

//H
självklart fattar jag att det inte är en dubbelprofil, jag skojjade ju bara :)

dessutom kanske jag ska till gränsen nån gång i maj :)

Hendryx @ cham
^ eller hur, jag behöver verkligen ingen lecture på hendrix.
onödigt vetande: jimi hendrix dog vid 27, precis som janis joplin och sångaren i the doors.

Hendryx @ cham
Varför lade du en sån kommentar då då?? Alla skidor har ju låtnamn eller artist namn. Till exempel Foxy Ladies, Vodoo Child, Janis Joplin m.m

//H

Hendryx @ cham
Jaja okej. Men en fråga bara, ursäkta för off-topic?

Hur långt tar det med bil upp till gränsen från södra sverige?

Hendryx @ cham
Beror på hur du kör, vilken väg du kör. Enklast är att kolla viamichelin eller nåt..

//H

Hendryx @ cham
Shawty sa:
Okej, hur lång är flyg tiden upp dit då?
från sthlm ca 1,5 h

med bil.. tja. vad kan det ta att köra ca 140-160 mil.

med tåg 21 timmar har jag för mej.

Har hört att Foxy lady ska vara en ganska ball skida,

Och rykten säger att hendryx även finns som test skida i Engelberg.

Hendryx @ cham
Rykten säger att Foxy Lady även funkar för handikappade överlöpare från andra märken. Så bra att samma uppgiftslämnare nämner att den kommer att bli den officella skidan för det svenska handikapplandslaget i friåkning under NM i Gränsen. Mer info kommer snart på www.crippledfreeride.com

Hendryx @ cham
Jag hade även hört att ovanstånde uppgiftslämnare lyckades pricka enda stenen i Laub en dag med minst 70 cm puder och göra en djup repa i dessa skidor. Och att han lyckas bli stoppad i tullen varje gång han är ut och reser med en viss "Mute" och blir anklagad för smuggling.

Stämmer detta??

//H

Hendryx @ cham
Jag funderar på ett par Hendryx nästa år, men förstår inte hur dom kan vara så dyra.
Purple Haze verkar ju rätt läckra och har väl nästan bara hört gott om dom och det här med mer surfliknande känsla låter ju intressant.

Men 8900skr, ingår det bindning ens?
Håller skidorna om man får lust att hoppa lite med dom?
Väger dom mycket eller lite?

Hur som helst lär jag inte ha råd när det kostar som det gör, men skulle väl vara om man köper någon testskida eller begagnat.

Har Hendryx några "produktförsäkringar" på sina skidor annars?
Jag menar, knäcker man ett par nya Salomon får man ju mest troligt en ny skida. Och är ju inte roligt om man gått ut med så mycket pengar också händer det som för BCN´s kompis.

Hendryx @ cham
felix sa:
Jag funderar på ett par Hendryx nästa år, men förstår inte hur dom kan vara så dyra.
Purple Haze verkar ju rätt läckra och har väl nästan bara hört gott om dom och det här med mer surfliknande känsla låter ju intressant.

Men 8900skr, ingår det bindning ens?
Håller skidorna om man får lust att hoppa lite med dom?
Väger dom mycket eller lite?

Hur som helst lär jag inte ha råd när det kostar som det gör, men skulle väl vara om man köper någon testskida eller begagnat.

Har Hendryx några "produktförsäkringar" på sina skidor annars?
Jag menar, knäcker man ett par nya Salomon får man ju mest troligt en ny skida. Och är ju inte roligt om man gått ut med så mycket pengar också händer det som för BCN´s kompis.
Nej bindning ingår inte, de håller för en hel del kan jag lova och de är sjukt lätta.

Henrik är rätt snäll, han kan laga om man ber snällt. Meeeeen en knäckt skida, krävs nog en del då:P

Hendryx @ cham
Jag vet inte riktigt, men hört att man får bättre kraft och tryck på skidorna med duckstance.
Om du själv ställer dig upp och kollar ner på fötterna så pekar dom ju oftast inte rakt fram utan lite åt sidorna.

Bättre balans också kanske? Men fakie måste det väl vara ett helvete... men folk som ställer duckstance har väl knappast planer på det heller så ;P

Hendryx @ cham
yahman sa:
Hasse sa:

//H
purple haze är en cannabis strain
Jimi Hendrix smoki´n purple haze...
purplehaze.jpg

Lägger man sen till 73 på haze blir allt en ännu mer mystisk rök.

Hendryx @ cham
felix sa:
Men fakie måste det väl vara ett helvete... men folk som ställer duckstance har väl knappast planer på det heller så ;P
Testa att stå i din fakie stans och kolla bakåt. Sen testar du samma med fötterna lite duck.

Sj kan jag tänka mig att köra duck men tvekar eftersom jag turar rätt mkt.

Hendryx @ cham
Försöker dra igång tråden igen...Funderar på Voodoo Child skidan men tänkte höra med er vad den kräver av sin åkare? Är det en skida bara för dom riktigt riktigt duktiga åkarna?...

Tillbaka
Topp