Hendryx Purple Haze vs. Voodoo Child?

robbo_b

Medlem
Provade Hendryx Purple Haze under skidtestarhelgen i Tandådalen och blev grymt imponerad. Är nu i planerna på att köpa ett par.

Dock såg jag även skidan Voodoo Child när jag kikade på deras hemsida.

Vad är skillnaden mellan dessa skidor? Kan läsa mig till skillnader i radie och bredd via hemsidan men vad mer skiljer dem åt?

fyfan va jag vill ha ett par handryx.. <<3

Känndes som dom fick många att dra på smilbanden under skidtestarhelgen... Jag och alla mina kompisar som testade var starkt positiva... Men svaret på din fråga har jag ingen aning om!

enligt mr. hendryx är ju duckstance att föredra i inprincip alla lägen:) hur funkar det egentligen att åka switch med duckstance :) ?

Senast redigerad av en moderator:
jeffa sa:
Varför inte fråga "the man himself"?

https://www.freeride.se/member/view.php?id=15848

Grymma lagg förövrigt!

Jeffa
Har redan skickat iväg ett mejl. Får bli till att ringa och höra imorgon, har sett att Alpingaraget även säljer Purple Haze så tänkte göra ett försök där med.

Antar att det kan vara rätt lång leveranstid så man vill ju inte ha dem allt för sent. Förhoppningsvis att Alpingaraget har några inne.

alwaysCrash sa:
enligt mr. hendryx är ju duckstance att föredra i inprincip alla lägen:) hur funkar det egentligen att åka switch med duckstance :) ?
Funkar precis lika bra om inte bättre. De gånger jag provat duck har det kännts lite ovant i början men efter ett åk eller två så tänker man inte på det. Skillnaden sitter mer i benen än i fötterna skulle jag säga. Tror inte du kommer känna nått större obehag av att åka baklänges med duck och gör du det kommer du garanterat att vänja dig väldigt snabbt.

Har länge varit skeptisk till att montera om mina bindningar men kommer garanterat att göra det till vintern. Fler och fler börjar se fördelarna med duck och jag kan inte se något som skulle vara negativt med det. Möjligtvis att man måste mecka lite med stoppern för att det ska bli bra.

jeffa

Tillbaka
Topp