Hendryx skidor + hållbarhet ?

Rodney

Medlem
Hej alla! jag har beställt ett par Hendryx skidor och är helt såld på dom MEN sen så fick jag höra att dom ska ha dålig hållbarhet....Någon som vet något om det här ? jag har läst resencionerna här på freeride och inte hittat något negativt och han som berättade det för mig kan vara lite partisk mot det märket han rekomenderade :)

Så ni som har åkt på dessa skidor, skriv gärna några rader om vad ni tycker om dom.....
Har inte bestämmt mig för vad jag ska ha för modell än, antingen blir det Funkallistic Pro Model eller ett par Purple Haze, någon rekomendation ?

ah, pratade med Henrik i telefonen och sa att jag ville ha ett par, men jag är lite öppen i modellvalet.

Hej

Har åkt på Hendryx sedan han startade och åker bara på Protyp skidor så jag ska väl inte säga nåt om hållbarheten. Men då jag även jobbar i sportbutik så kan jag jämföra en hel del med andra märken och hållbarheten på belag och stålkanter är en av det bättre. Ovansidan på mina är som sagt en förserie så den är så där men på dom andra jag har sett så ser det riktigt bra ut.

Och klart du ska ha Purple Haze

//H

Tack för svaret, det låter kalas bra, jag har som sagt inte läst något negativt om skidorna och bara hört en kille säga att han i sin tur hörde att kvalliten var sådär.....

Jo Purple Haze tror jag kommer att bli en bra skida under mina fötter....Hoppas verkligen på att jag kommer att hinna få dom tills jag åker till cham..... bäst o dra till gymmet och träna upp benen lite extra nu.....

Tillbaka
Topp