Henrik Harlaut

Henrik Harlaut
henke är the next big ting.. jag lovar, snubben är inte bara galen på skidorna, han är smart också!
syns ju mer och mer överallt.. tävlingar, edits, köpfilmer..
och så har han hookat upp med level 1, jiberish, 4bi9 och alla dom som driver hela undergound jibb kulturen frammåt!

inget snack om saken.. är henke inte redan en stjärna kommer han bli det snart!
killen lever ju på sina skidor..
frågade när hans säsong börjar.. fick svaret.
"när slutar säsongen? jag har åkt skidor mer eller mindre hela tiden i 1år nu"

ifall man kan åka så mycket, ha egen promodel, placera topp 3 på stora tävlingar och vara med i köpfilmer måste man väl fan klassas som stjärna snart?
vad finns de annars för krav?
att ha sina egna tävlingar? göra egna trick?
vart går gränsen?..

Henrik Harlaut
jeppenator sa:
henke är the next big ting.. jag lovar, snubben är inte bara galen på skidorna, han är smart också!
och så har han hookat upp med level 1, jiberish, 4bi9 och alla dom som driver hela undergound jibb kulturen frammåt!

ifall man kan åka så mycket, ha egen promodel, placera topp 3 på stora tävlingar och vara med i köpfilmer måste man väl fan klassas som stjärna snart?
vart går gränsen?..
jag säger så här henke är sjukt duktig! och alla stjärnor har ju varit med i flera år och henke och oscar vart stor i år eller bara för nått år sen! tänk simon,jon,tanner osv osv dom var med och startade allt! men de dröjer väl inte länge innan henke och oscar tar över allt. jag vet inte om ja har rätt men så ser jag på det hela

Henrik Harlaut
Om han spottade ut fejktandställningen och slutade tro att han kan flyga i varje jävla video han gör så hade han varit en bättre förebild för skidåkning enligt mig. Men klart snubben har skills, riktigt bra är han.

Henrik Harlaut
jeppenator sa:

vart går gränsen?..
hur kan du mynta att killen är smart?

Henrik Harlaut
jeppenator sa:

vart går gränsen?..
megollo;)

Henrik Harlaut
Sjuuuuuuuukt rolig tråd. Men "stjärna" och "underground" om samma snubbe är väl ändå lite motsägelsefullt?

Jag tycker han ska satsa på rappen...tror absolut han har en framtid där...Åre GangztAz is the Shichnzneeelll yo!11

Henrik Harlaut
Ser att många har kriteserat mitt "citat". Säger inte att han är dålig han är säkert 30 gånger bättre än mig, det jag menar är att om du drar till nåt stort alp berg och så kommer byborna efter skolan. Dom drar exat samma grejer. Men jag har kollat på han lite han kommer nog vara med i xgames och hamna på ganksa bra placeringar, han kommer få ett namn men inte kommer han bli störts det tror jag inte.

Henrik Harlaut
JWahlgren sa:
TheFibretech sa:
självklart kommer Harlaut bli nästa. Tycker att Jon ska hjälpa honom upp genom att bjuda in honom till JOI o JOSS
har han inte redan ställt upp i dom båda?
Han var ju iallafall med i JOSS iår
ja han va me i joss, så skulle han va me i joi 2007 också men han hade inte skött skolan eller nå sånt osså vart han in bjuden till joi 2006 men han lyckades inte kvalifisera har jag för mig

Henrik Harlaut
Perkal sa:
Ser att många har kriteserat mitt "citat". Säger inte att han är dålig han är säkert 30 gånger bättre än mig, det jag menar är att om du drar till nåt stort alp berg och så kommer byborna efter skolan. Dom drar exat samma grejer. Men jag har kollat på han lite han kommer nog vara med i xgames och hamna på ganksa bra placeringar, han kommer få ett namn men inte kommer han bli störts det tror jag inte.
kan ju lova dig att dom inte slänger sw cork 12 shillermute å kangeroos efter skolan=) han gör ju sw10 lika lätt som vanligt folk hoppar rakt, han är sjuk och han är troligtvis bättre än alla i den alporten du snackar om=)

Henrik Harlaut
jag satt och tänkte på en sak.. vem är egentligen bäst i världen? finns de nån som är de sådär riktigt bäst? men andreas håtveit läre ju va nästan bäst.. han är ju sjukt grym på rails och sjukt grym på snurrar och gör dubbel volter och sånt..

Henrik Harlaut
Uttycket "Nästa stora stjärna" är ju rätt vagt i dagens skidindustri. Vem är i så fall dagens stora stjärna? Man kan knappast peka på en och säga "Han är bäst!". Tanner Hall, Jon Olsson, Jossi Wells, Andreas Håtveit etc etc är alla personer som kan kallas för de bästa i världen. Och att Harlaut är tillräckligt bra för att vara ett sådant namn är ju inte direkt en vågad gissning...

Kvalitén i toppen i skidvärlden är för bred för att man ska kunna utnämna den bäste, dels för att det finns så många olika åkare, dels för att det finns så många olika sätt att åka på, park, pipe, puder, pist etc. och dels för att kriterierna för att bestämma vem som är bäst är alldeles för vaga. En del tycker stil är det som räknas, en del tycker det är hur bra man kan köra en pillowline och en del tycker det är hur många x-games medaljer man har i prisskåpet. Att Harlaut är så pass duktig att han inom en snar framtid i alla fall tillhör det främsta ledet tror jag varenda skidintresserad svennebanan förstår. Det är ju ingen nyhet direkt.

Henrik Harlaut
H-T sa:
Uttycket "Nästa stora stjärna" är ju rätt vagt i dagens skidindustri. Vem är i så fall dagens stora stjärna? Man kan knappast peka på en och säga "Han är bäst!". Tanner Hall, Jon Olsson, Jossi Wells, Andreas Håtveit etc etc är alla personer som kan kallas för de bästa i världen. Och att Harlaut är tillräckligt bra för att vara ett sådant namn är ju inte direkt en vågad gissning...

Kvalitén i toppen i skidvärlden är för bred för att man ska kunna utnämna den bäste, dels för att det finns så många olika åkare, dels för att det finns så många olika sätt att åka på, park, pipe, puder, pist etc. och dels för att kriterierna för att bestämma vem som är bäst är alldeles för vaga. En del tycker stil är det som räknas, en del tycker det är hur bra man kan köra en pillowline och en del tycker det är hur många x-games medaljer man har i prisskåpet. Att Harlaut är så pass duktig att han inom en snar framtid i alla fall tillhör det främsta ledet tror jag varenda skidintresserad svennebanan förstår. Det är ju ingen nyhet direkt.
hyffsat vettigt svar på frågan, eftersom det inte går att svara på frågan. det dyker alltid upp ngn ny snubbe som alla ska snacka om.
.. så df diggade ja NiclasK svar väldigt bra.

Henrik Harlaut
Henke är redan sjukt stor internationellt och är redan en av stjärnorna. Sen att han troligtvis kommer att utvecklas ÄNNU mer de kommande åren betyder ju bara MER framgång.

Senast ändrad:
Henrik Harlaut
Såhär ungefär en säsong efter att tråden skapades tror jag nog inte man kan påstå annat att han är en av de största? Han har inte varit med i toppen lika länge och inte en massa x games medaljer som jon olsson. MEN han är liksom 5-6 år yngre än jon (inte helt säker) så det är inte så konstigt att han itne vunnit lika många tävlingar som jon än. Sen om man jämför henrik med just jon så har han nå enormt jävla mycket skönare åkstil, klädstil och personilatet (Kolla intervjuer, videobloggar, edits mm med jon och fatta hur jävla självgod killen är, allt som finns för honom verkar vara han själv och hans bilar).

Överlag är Henrik en av dom bästa just nu tillammans med ett gäng andra killar som andreas håtveit, jossi wells mfl.

Tillbaka
Topp