Hilfe .. bitte..

Swedda

Ny medlem
Hilfe .. bitte..
Ok... så är läget typ..... Säkert Tokenkelt prob jag behöver lite tips om men ändå..... Åkte 2:a gången för säsongen idag.. och jag tänkte att jag åtminstånde kunde sätta en 180 då! .. men det var enklare sagt än gjort... det jag gör fel tror jag är att, jag vrider brädan drygt 90 grader .. alltså ungefär så långt man kan med bara underkroppen.. men överkroppen stannar där den är.. så då känner jag mig tvingad att vrida tillbaka brädan i utgångsläge igen .. och det slutar men en krash varje gång -.. jag försöker att vrida på överkroppen innan jag hoppar men det funkar inge bra i alla fall.... jag menar .. man kan ju hoppa 180 grader på plat mark, så varför inte i ett hopp ?? .. säg vad jajg ska göra då typ .. så blir jag tacksam .. eller ska jag bara fortsätta att krasha .. nångång måste den ju sitta.

Tack för mig

/Swedda

Hilfe .. bitte..
dra överkroppen först så kommer resten va bara farten. Det rä bara att kolla över axeln så blit rotationen natuelig och ren...

Hilfe .. bitte..
jag åker iof skidor, men då jag ska försöka på nåt trix och det blir galet, alltså att det inte alls blir som man tänkt sig så beror det oftast på att jag inte vågar helt utan tvekar litegranna då jag ska göra tricket. Så tveka inte utan gör precis som du tänkt utan att bekymra dig för att det finns en risk att det kanske inte går eller att du ramlar, om du alltid ser till att tänka så innan du ska göra nåt nytt så går det nog bra.

Hilfe .. bitte..
hej påre swedda!

tänkte jag skulle ge lite snurr tips.

ett vanligt sätt att rotera är att kasta runt armarna och kolla över axeln precis vid uthoppet. detta fungerar men är föga graciöst. gör så här istället.

-vrid huvudet så mycket du kan och se dig om över axeln. kom ihåg att fortsätta att se dig om så länge du vill rotera. det är vanligt att man låter kroppen komma ifatt huvudet men då avstannar rotationen.
-för vänster arm och axel framåt (vid regular stans), ungefär som om du skulle ge någon en vänsterkrok.
-se till att överkroppen alltid är lite före benen i rotationen så att du får in rätt känsla och inte bara försöker kasta dig runt.
-slutligen kan det vara bra att veta att man roterar långsamt och lite med armarna utfällda medan med armarna längs sidorna eller hopdragna vid bröstkorgen (att föredra) roterar man snabbare. se till exempel på konstskridskoåkarna vid piruetter. armarna börjar ute, dras in och rotationen sätter fart, fälls ut när rotationen skall upphöra.

lycka till och kom ihåg hög grundfart är vägen till lycka!

/matz

Tillbaka
Topp