hjääälp mig!

• Trådstartare Trådstartare erkaa
  • Start datum Start datum
E

erkaa

Guest
hjääälp mig!
ja, jag har ju ett par oakley a-frame med fire iridium lens, och så har det blivit något konstigt lager av typ torkat fett eller nåt, vet inte, så man ser ju knapt igenom... jag har försökt med trasor, diskmedel och vatten men det går ju inte bort någon som vet hur jag ska få bort det?

Senast ändrad:
hjääälp mig!
jo, jag vet men påsen använde jag ju först, men det hände ju inget, men nu gnuggade jag som fan med påsen så det blev lite bättre men det e alltså den typ inre linsen som e konstig inte den yttre...det e som om man har imma fast det går inte bort, och jag måste ju ha nånting att lösa upp det med för med bara vatten blir det ingen skilnad, inte med bara trasa heller...

Senast ändrad:
hjääälp mig!
erkaa sa:
ja, jag har ju ett par oakley a-frame med fire iridium lens, och så har det blivit något konstigt lager av typ torkat fett eller nåt, vet inte, så man ser ju knapt igenom... jag har försökt med trasor, diskmedel och vatten men det går ju inte bort någon som vet hur jag ska få bort det?
Har hänt mig också, tror att det är salt (från typ svett och så) som fuckar upp linserna.

hjääälp mig!
Tvätta påsen du rengör med (jag tvättar mina rengöringsdukar/påsar UTAN sköljmedel - tillsammans med andra träningskläder/syntetkläder)

Rengör med den nya rena rengöringsduken/påsen + rengöringsspray du köper hos optikern.

Funkar inte detta - ja då är nog linsen kass.

Har du använt diskmedel eller rengjort med papper... skyll dig själv. :(

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp