Hjälm!

Backner

Ny medlem
Hjälm!
Folk har sagt till mig att hjälm är något man måste ha. Så det kanske är dags att skaffa sig en nu. Så då tänkte jag att med den fantastiska expertis vi har här på freeride höra mig för om vad ni har för tips!!
Hjälmen måste passa Dragon googles.
Tack Tack

Hjälm!
Gör så att du tar med dina goggles till en affär du vet har grymma hjälmar (exempelvis giro, leedom, sweet etc.).

Väl i affären kan du klämma och känna på hjälmarna och beundra dig själv i någon spegel.

Sen när du gjort detta har du antagligen hittat en hjälm som passar bra på ditt huvud (viktigt) och som passar bra till dina dragon (viktigt).

Och så återvänder du hem med en huvud-setup som ser sjukt bra ut (kanske viktigast av allt).
Lycka till.

//Matte.

Senast ändrad:
Hjälm!
mattie sa:
Gör så att du tar med dina goggles till en affär du vet har grymma hjälmar (exempelvis giro, leedom, sweet etc.).

Väl i affären kan du klämma och känna på hjälmarna och beundra dig själv i någon spegel.

Sen när du gjort detta har du antagligen hittat en hjälm som passar bra på ditt huvud (viktigt) och som passar bra till dina dragon (viktigt).

Och så återvänder du hem med en huvud-setup som ser sjukt bra ut (kanske viktigast av allt).
Lycka till.

//Matte.
Helt rätt matte. Men jag har en sweet hjälm med dragon till och det funkar skit bra men det e bara att testa.

Hjälm!
var köper man sweet hjälmar ?? Om man inte vill köpa på nätet för dee ää ju inte lätt o veta vilka som passar .. FInns de nån spec affär som bara säljer sweet hjälmar ??

Hjälm!
Ska köpa en SWAT hjälm till nästa år: Det kommer att bli mycket häftigare plus att man är skyddad med kevlar :D

Senast ändrad:
Hjälm!
Jag har en scott watu visor å den funkar jävligt bra med scott brillor iaf (vet att han har dragon inga påhopp nu tack) + att den är sjukt snygg, många blickar i backen :P

Hjälm!
då testar vi!

4516998.jpg

med inbyggda glaggar^^

Senast ändrad:
Hjälm!
mattie sa:

Lycka till.

//Matte.
De är helt rätt, man ska ta för sig. på alpint har dem alla dessa märken , leedom, giro mfl. ta me dina goggles och sen är de bara att prova dej fram me märke,modell,färg och stl. lycka till.

Hjälm!
Den där Giro encore tycker jag verkar riktigt riktigt najs. Hoppas den passar med ett par oakley goggles...
Någon som har ngt tips vart man kan köpa denna söta hjälm?

Tillbaka
Topp