Hjälp ang. kommande skidköp

NJohansson

Medlem
Har planer på att införskaffa ett par nya lagg, men vet dock inte på vilka jag ska lägga mina hårt förvärvade pengar... Därför vänder jag mig nu till er och hoppas att ni med er expertis ska kunna hjälpa mig på vägen mot skidorna i mina drömmar.
Jag är på jakt efter ett par skidor, som jag vill ska fungera i parken, men likaväl ska ha ett schysst flyt i lössnö. Har ni några förslag på modeller som kan vara OK vad gäller bägge förhållanden?
Jag är en relativt lätt åkare, 175 cm och ca 65 Kg. Har nu senast åkt på Salomon Teneighty, 161 cm vilket väl är lite kort för offpisten.
Har hört gott om Head Mad Trix Mojo, men vill hemskt gärna ha era förslag, ber er även ange vilken längd ni rekomenderar.
Tackar så hjärtligt på förhand!

Salomon Pocket Rocket, K2 Seth Pistol, Rossingol Scratch BC, Head Mojo.

Lycka till!

Någon som vet hur skidorna Dann-e föreslog är vikt- och flexmässigt jämfört med varrandra? Kräver de PG-lår eller kan en kille som jag, som inte har världens krut i benen ändå bemästra dem i pistade backar där kraftigare kantställning krävs? Likaså undrar jag vilken längd jag bör ha på skidorna, är som sagt ca 175 cm lång, vad är den bästa kompromissen mellan en längre offpist-skida och en kort parkskida? Tackar så hjärligt för svaren.

gillar du 1080 så kan du ju köpa den i 171 eller 181. annars ka du ju vänta och sedan köpa 1080 foil till hösten om du inte har hittat ett par redan nu.

Strunta i mjäkisskidorna ifrån Salomon, köp dig ett par rejäla som klarar lite press... BC:n, MoJo:n och Pistolerna är alla mycket bättre köp. Varför inte fundera lite på Völkl, de släpper lite nya modeller till nästa säsong så deras utbud kan nog vara passande. Ungefär hur mycket har du tänkt dig under pjäxan, 80mm, 90mm, 100mm?? Jag skulle nog kanske satsa på Heads lite bredare twintips lr kanske nya Public Enemy om du vill ha lite bättre skida i park och pist med tanke på pistolerna. Karman och BC:n kommer nog fortsätta leverera...

Tillbaka
Topp