Hjälp angående skidval

Hjälp angående skidval
Tjenare. Det är så här att jag ska åka till Val Thorens imorrn, och har hittat ett ställe där man kan boka utrustning online. Men saken är den att jag absolut inte vet vad jag ska välja för skidor, så jag undrar om nån kan hjälpa mig lite snabbt.

Jag är väl en medelgod åkare, och jag skulle vilja ha ett par lättåkta skidor som lämpar sig bra för att hoppa, och åka pistat/opistat, lite allround så att säga.

Har dessa att välja mellan:

Atomic Betaride 10.20
Dynastar Intuitiv 69
Atomic R:10 puls ti
Bandit b2

eller Salomon ten eihthy, orange, svarta eller gröna.

Hoppas att nån kan hjälpa mig.
tack på förhand

/chris

Hjälp angående skidval
Okej. Men jag läste nånstans att man skulle undvika twintips om man inte endast var ute efter att hoppa. Och jag kommer inte att använda twintipsen på de sätt de är tänkta att användas, håller mig borta från att åka och landa baklänges. Läste att de hade ruskigt dåliga pistegenskaper gentemot andra skidor. Hur är det egentligen?

mvh/chris

Hjälp angående skidval
Tja!...har precis tjackat ett par Elan mantis 662, kollat in dom nåt? dom e feta, snacka med grabbarna som testkört dom på alpingaraget, dom brukar veta vad dom snackar om! lycka till!

Hjälp angående skidval
bandit b2 har twintip men har bra egenskaper i pist o offpist oxå. vissa skidor har s k a colouir-tip en liten baktip för att få bättre häng i smala rännor o dylikt....

Tillbaka
Topp