Hjälp en helt oerfareen ! :D?

Ante_87

Ny medlem
Tjena.. så här ligger det till.. jag är en snowboard lover hela vägen och kommer då aldrig byta ut det.. men har en flickvän som inte vågar lära sig åka snowboard men säger att hon kan åka skidor med mig :o sååå.. hur långa skidor ska en söt tös ha som är 168 lång ? :) vore väldigt snällt om nån kunde hjälpa en snubbe från den onda mörka snowboardsidan ;)

saken är den att de beror jävligt mycket på vikten, och åkstilen.. vad för typ av skidor äre hon ska ha? offpist, park eller carving etc..

PS. ge ut flickvännen vikt på ett forum me över 70 000 medlemmar kan vara slutet i ditt förhållande :) be were..

haha nej men jag såg guiden o den hjälpte mig =) så det är inga specifika tjejskidor flickor använder elr så ?

Vilken snowboard skulle du köpa till din flickvän om hon var 168? Givetvis behöver du veta mer, såsom vikt och åkstil.

Klart att bara det finns en typ av skida till tjejer. Precis som det bara finns en typ av snowboard, då alla snowboardåkare har för stora kläder och sitter och röker på i backen.

Carled sa:
Vilken snowboard skulle du köpa till din flickvän om hon var 168? Givetvis behöver du veta mer, såsom vikt och åkstil.

Klart att bara det finns en typ av skida till tjejer. Precis som det bara finns en typ av snowboard, då alla snowboardåkare har för stora kläder och sitter och röker på i backen.
haha det var detta jag oroade mig för när jag klickade mig in på detta forum :P

hon har kanske åkt skidor en gång i sitt liv och jag tänkte skaffa nå billigtr begagnat så hon skulle kunna testa lite o se om hon vill åka skidor oftare elr inte. =! nybörjare så det skriker om det =) men men jag tror jag skiter i detta ställe om det ska vara denna attityd.

du tror inte att det kanske är på grund av sånna fördomar du just kom med som gör att vi snowboard och skidåkare inte alltid kommer överens ?

sen skrev jag att jag är helt oerfaren .. hur fan kan du komma och klaga på att jag inte något då.. bah.. nu retar jag bara upp mig.. Ha det så JÄVLA BRA!

Ta det lugnt Ante_87, den där Carled har en förmåga att få till ett inlägg i varje ny tråd som skapas på det här forumet oavsett om han tillför något eller inte. Inte lätt att känna till om man är ny här men nu vet du. Ja nu får jag väl fundera på vad jag har att tillföra.. Jag tror mig minnas att det finns en del ganska nya trådar som handlar om skidor till tjejer av olika erfarenhet och storlek, kolla om du hittar något som verkar stämma överens med hur din tjej vill ta sig ner för berget. Folk här brukar annars vara ganska snabba på att komma med förslag på lämpliga skidor, kanske lite mer information kan få även folk som har vaknat på fel sida att bli mer hjälpsamma. Hoppas inte den dryga attityden här gör att du undviker forumet i framtiden. Lycka till! Jo, för att svara åtminstone en av dina frågor; de flesta tillverkare har några "tjejskidor" i sortimentet, tyvärr har jag ingen erfarenhet alls av hur de är att åka på. Gissar att det som skiljer dem från de vanliga modellerna är att de är mjukare för bli mer lätthanterliga för någon som väger lite mindre/inte är lika stark i benen som grabbarna.

Ante_87 sa:
Carled sa:

haha det var detta jag oroade mig för när jag klickade mig in på detta forum :P

hon har kanske åkt skidor en gång i sitt liv och jag tänkte skaffa nå billigtr begagnat så hon skulle kunna testa lite o se om hon vill åka skidor oftare elr inte. =! nybörjare så det skriker om det =) men men jag tror jag skiter i detta ställe om det ska vara denna attityd.

du tror inte att det kanske är på grund av sånna fördomar du just kom med som gör att vi snowboard och skidåkare inte alltid kommer överens ?

sen skrev jag att jag är helt oerfaren .. hur fan kan du komma och klaga på att jag inte något då.. bah.. nu retar jag bara upp mig.. Ha det så JÄVLA BRA!
Du har inte hört talas om ironi? Kan väl säga att min första reaktion på det inlägget du reagerar på är att det var extremt ironiskt och faktiskt också ganska fyndigt. Problemet med ett forum är väl snarare att det blir svårare än vanligt att förstå folks humor...

Men att inte förstå Carleds kommentar i det här fallet är ju otroligt, inte för att vara elak men med sån reaktion på ett så uppenbart ironiskt inlägg (och faktiskt hjälpsamt) så kommer jag inte sakna Ante_87 om han lämnar oss...

edit : hjälpsamhet var det, hon behöver inte köpa ett dugg om hon är total nybörjare, det finns hyrskidor!

Senast ändrad:
Skönt med lite uppbackning från medlemmar som förstår sig på ironi...

Men köp ett par billiga, mjuka damskidor från förslagsvis Head eller K2, runt 159-165 i längd kan nog funka. Bättre tips kan du nog inte få med så lite information. Jag tror att Head och K2 kan passa, främst med tanke på att du sa att hon var söt och att hon skall åka med dig.

Om det är första gången hon testar och hon bara vill prova för att se om hon gillar det är det väl ganska självklart att man hyr skidor? Ska du annars köpa ett par skidor som kommer användas en gång?

Tillbaka
Topp